علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی افزود: این مبلغ برای کمک های فنی و اعتباری به واحدهای کشاورزی، ساختمان، صنعت، معدن، تجارت و خدمات پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: تسهیلات مزبور که به واحدهای نیازمند نقدینگی اختصاص می یابد، مطابق آئین نامه تنظیم شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرهای برخوردار با سه درصد یارانه و در مناطق روستایی و کمتر برخوردار با پنج درصد یارانه پرداخت می شود.
وی گفت: نزدیک شدن نرخ سود بانکی به نرخ تورم به نفع اقتصاد کشور است و در تمام دنیا و اقتصاد های توسعه یافته، نرخ سود تسهیلات حدود چهار تا چهار و نیم درصد است.
رشیدیان با اشاره به ابلاغ مصوبات بانک مرکزی در زمینه تعدیل نرخ سود بانکی افزود: باید کوشید فرهنگ اشتغال به کار تحکیم شود و سیاستهای مشوق بیکاری کنار گذاشته و نرخ سود بانکها هم معقول و متعارف شود.
وی اظهار کرد: با کاهش و حل مشکلات اقتصادی، بسیاری از مشکلات اجتماعی نظیر طلاق نیز کاهش می یابد.
وی گفت: به عنوان مثال در سال 1392 رتبه نخست طلاق در کشور به خراسان رضوی اختصاص داشت و نرخ خالص اشتغال در این استان یک میلیون و 830 هزار بود که در سال 93 جلو تداوم کاهش نرخ اشتغال گرفته شد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سال 1394 حدود 36 هزار اشتغال خالص ایجاد شد و رتبه استان در طلاق از رتبه نخست کشور به رتبه سوم رسید و سرانجام در سال گذشته این رقم به 100 هزار اشتغال خالص رسید و رتبه استان در طلاق نیز به رتبه هشتم کشور کاهش یافت.
وی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که توجه به اشتغال و تولید می تواند به کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق منجر شود.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.