به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: کنترل مرزها به دلیل افزایش تردد خودروهای ترانزیت و نیز گذرگاه های مرزی دوغارون، لطف آباد و سرخس، اهمیت بسزایی در پیشگیری از ورود مواد مخدر به استان و کشور دارد.
وی بیان کرد: استقرار سگ های پرورش یافته و کارآزموده در مرزها همگام با افزایش ایست های بازرسی در کاهش ترانزیت و ورود مواد مخدر ضرورتی انکارناپذیر است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پاکسازی حریم مدارس از مواد مخدر اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات پاکسازی حریم مدارس، دانشگاهها و دبیرستان ها از مواد مخدر باید با کمک نیروی انتظامی و آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.
رشیدیان افزود: آموزش و آشنایی دانش آموزان مقطع متوسطه و هم چنین دانشجویان با مخاطرات و تبعات مواد مخدر به عنوان جمعیت تحت آسیب در این زمینه راهگشا است.
استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنانش با اشاره به سوء استفاده از عرضه داروهای ترک اعتیاد در عطاری ها بیان کرد: این مشکل باید با کمک نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اتحادیه ها ساماندهی و جلو تخلفات گرفته شود.
وی بر جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی، به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، که این کلانشهر مذهبی میزبان صدها هزار عزادار حسینی است، تاکید کرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.