به گزارش ایرنا، امروز در عرفه ای دیگر حاجیان در سرزمین عرفات به نیایش مشغول شدند اما دلهای مشتاق صحرای عرفات نیز به حج فقرا آمده و آستان هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت میزبان قدوم بندگانی شد که دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان گشودند.
قبیله عشق در عرفه بارگاه مطهر امام رضا (ع) زیر آسمان پرمهر ثامن الائمه(ع) روضه منوره را طواف کرده و همنوا با نوحه خوانان آستان حضرت دوست، دعای امام حسین(ع) را بر زبان جاری کرده و چون بنده سراپا تقصیر در برابر عظمت باری تعالی به استغاثه افتادند.
امسال چون سنوات گذشته مراسم عرفه پرشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد و نیایشهای عارفانه زائران و مجاوران در گوشه گوشه صحن و سرای بارگاه آن حضرت طنین افکند.
سخنران این مراسم گفت: عرفه روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخواند و احسان خود را برای ایشان گسترانید و شیطان در این روز حقیرتر از گذشته است.
حجت الاسلام تهرانی افزود: فلسفه خلقت، معرفت الله است و امام هر عصر که مظهر اسماء الحسنی و صفات خداوندی و عظمت ربوبی است تکیه گاه انسانهاست تا با شناخت و اتکا به او به معرفت الهی دست یابند.
وی ادامه داد: عرفه یک حکم فقهی دارد که مربوط به حاجیان است و آنان باید از اول اذان ظهر تا اذان مغرب در سرزمین عرفات وقوف کنند. عرفه و عرفات هر دو به معنی معرفت و شناخت و روز عرفه به معنای روز شناخت است، در این روز خداوند مراسم معارفه ای تشکیل می دهد که بندگان او را دوباره بشناسند.
این کارشناس مذهبی گفت: روز عرفه روز تجلی پروردگار عالم است و امروز خداوند می خواهد خود را به بندگانش معرفی کند لذا نه تنها در وادی عرفات بلکه در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) نیز می توان به شناخت خداوند و درد دل با او دست یازید.
همزمان با حرم مطهر رضوی مراسم عرفه در بیش از پنج هزار مسجد در سراسر خراسان رضوی و 98 بقعه متبرکه این استان با حضور ائمه جماعات و مردم برگزار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.