یکی از اعضای شورای شهر نیشابور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: انتخاب شهردار از مهمترین وظایف شورا و سعی ما بر این است گزارش کار از فعالیتهای سه ماه گذشته منتخبان شورای شهر نیز در اختیار شهروندان قرار دهیم.
هادی ترقی افزود: در ابتدا فهرستی از شهرداران شاخص تهیه شد و با توجه به معیارهای دوازده ‌گانه که برای انتخاب شهردار در نظر داشتیم افرادی که دارای سابقه مدیریت و از بطن شهرداری بوده و همچنین دارای صلابت و صداقت هستند گزینش شدند.
وی ادامه داد: هر کدام از اعضای شورای پنجم می‌توانستند تا سقف سه نفر برای سمت شهردار آینده نیشابور معرفی کنند. کارنامه افراد گزینش‌ شده از این فهرست مورد بررسی قرار گرفت و با افراد متخصص زیادی مشورت که در نهایت 16 نفر در مرحله نخست انتخاب و با آنها مصاحبه شد.
عضو شورای شهر نیشابور گفت: در مرحله دوم هشت نفر از بین 16 نامزد انتخاب شدند و برای اینکه راه برای ورود نامزد جدید بسته نباشد اعضا لایحه‌ای تصویب کردند که بر اساس آن اگر شخص صاحب صلاحیتی از این پس معرفی شود در صورت کسب رای موافق دوسوم اعضا می‌تواند وارد رقابت شود.
وی افزود: در مرحله نخست هر نامزد شهرداری نیشابور 30 دقیقه برای ارائه کارنامه وقت داشت و در مرحله دوم نیز برای ارائه برنامه‌ها 90 دقیقه وقت در اختیارشان گذاشته شد. از هشت نفر تعداد دو نفر در این مدت به مناصب مدیریتی دیگری مشغول شدند و دو نفر دیگر با رای اکثریت آراء از جمع 16 نفر قبلی جایگزین شدند.
او ادامه داد: در نهایت از این تعداد پنج نفر با توجه به کارنامه و برنامه‌هایی که ارائه دادند وارد رقابت نهایی شدند.
عصر امروز در پایان نشست رای گیری شورای شهر نیشابور علی نجفی با 6 رای از 9 رای اعضای شورای به ‌عنوان گزینه نهایی شهردار نیشابور انتخاب شد.
علی نجفی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی شهری است و سابقه ریاست سازمان مدیریت پسماند شهرداری و شهرداری منطقه 3 مشهد را در کارنامه دارد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.