انتخابات ریاست جمهوری و هیجانات حزبی و گروهی باعث شد تا انتخابات شورای اسلامی تبدیل به یک جنگ تمام عیار شود. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در کنار نارضایتی از عملکرد شورای چهارم سبب شد تعداد قابل توجهی از اعضای پانزده نفره شورای چهارم، راهی به شورای پنجم نیابند.
زمزمه های نارضایتی مردم رشت از شورای چهارم و روند اداری و مالی شورا و شهرداری رشت زنگ خطر را به صدا در آورد و یکی از دلایل حذف تعداد زیادی از افراد شورای گذشته را باید عدم رضایت مردم از شورای چهارم دانست.
چهارشنبه هفته گذشته در روز انتخاب اعضای هیات رییسه شورای شهر رشت یک اتفاق دور از انتظار روی داد که نشان از بازگشت شهر رشت به دوران پر تنش شورای چهارم دارد؛ مردم رشت برای ایجاد تحول و تغییر پای صندوق های رای حاضر شدند و رای آنها به اعضای شورای پنجم به دور از جناح بندی های سیاسی بود اما شورای پنجم بیشتر از هر ارگان دیگری تبدیل به نهادی برای به رخ کشیدن فعالیت های سیاسی شده است.
انتخابات هیات رییسه شورای شهر مثال بارزی است از بازگشت به عقب که با انتخاب هایی سیاسی در آن یک گام به عقب برداشته شد و گویی هیچ چیزی تغییر نکرده است.
در ترکیب هیات رییسه شورای پنجم ، همان نفرات شورای چهارم و شهرداری انتخاب شدند، افرادی که حتی در جابجایی یک لیوان آب از روی میز مذاکره نیز با یکدیگر تفاهم نداشته و هر کس ساز خود را کوک میکرد؛ شورایی که مهمترین خروجی آن، پیاده راه و طرح های پر حرف و حدیثی نظیر بی آر تی بود، طرح هایی که باعث هدر رفت سرمایه شهر باران شدند.
اما شورای پنجم قرار بود به دور از مناقشات سیاسی و جدل های شخصی روی کار بیاید و بدون توجه به سهم خواهی، به فکر آینده رشت باشد. بدون شک درخواست مردم رشت از اعضای شورا چیزی جز تغییر و تحول اساسی در شهر، شورا و شهرداری نخواهد بود.
حال باید دید آیا باز هم این منازعات به ارث رسیده از شورای چهارم این بار در بین برخی شورانشینان پنجم به انتخاب یک شهردار ضعیف منجر خواهد شد یا اینکه با تغییر رویه و عدم سهم خواهی های جناحی تبدیل شدن رشت به شهری مطلوب را شاهد خواهیم بود.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.