به گزارش ایرنا در آیین ساخت این یادمان، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه در کنار مراکز فنی و حرفه ای تاکنون هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
علی خاکی افزود: حضور شهدا در دانشگاه، حضوری نمادین نیست و ما هم قرار نیست که فقط مقبره ای بسازیم و رها کنیم چرا که شهدا و ایثارگران کانون اخلاق، دین و علم هستند.
وی گفت: حضور این عزیزان به عنوان نمادهای از خودگذشتگی، از خانواده گذشتگی، ایثار و مقاومت باید این مفاهیم را نیز در دانشگاه ایجاد کند.
در این آیین، مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی 81 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
سیدحسین مجتبوی افزود: پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد افتخار دارد که میزبان پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس از سال 1394 بوده است و امروز ساخت یادمان این 2 شهید بزرگوار با برآورد هزینه 2 میلیارد ریال آغاز شد.
وی گفت: با توجه به استقرار مدفن شهدا در کنار مکانهای آموزشی دانشگاه، تالار ابن هیثم و مسجد، قرار است علاوه بر یادمان شهدا از آن بهره هایی در حوزه های مسائل فرهنگی و اجتماعی هم برده شود که از آن جمله می توان به راه اندازی نمایشگاههای کتاب و پوستر اشاره کرد که این بخش، مرحله دوم پروژه یا همان محوطه سازی است.
اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی 500 میلیون ریال از هزینه ساخت این یادمان را تقبل کرده است.
1922/5132
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.