حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نمازجمعه سبزوار از وجود برخی موارد تفرقه انتقاد و بیان کرد: تفرقه به اندازه ای زشت و منفور است که در صدر اسلام مسجدی که به نام خدا اما با نیت تفرقه ساخته شده بود توسط پیامبر(ص) آتش زده شد و مسجد ضرار نام گرفت.
وی منشأ تفرقه را خودخواهی و قدرت طلبی توصیف و بیان کرد: قدرت طلبی در راستای منفعت طلبی است و ر باعث نزاع می شود. افراد منافق نیز برای کسب منافع شخصی صلاح را در پوشش فساد و فساد را در پوشش صلاح تبلیغ می کنند و جامعه را به سمت انحراف سوق می دهند که عمل آنها موجب تفرقه می شود.
خطیب جمعه سبزوار ادامه داد: نخبگان جامعه غربی درباره حقوق زنان به خطا رفتند و آزادی مطلق زن را صلاح جامعه دانستند که باعث شد بی عفتی در آن جامعه رواج پیدا کند.
وی همچنین با تبریک هفته دولت گفت: تحمل سختیها، ولایت مداری، مسئولیت پذیری در شرایط بحرانی، عمل به جای گفتار و توجه به دردهای جامعه از خصوصیات دولت شهیدان رجایی و باهنر بود که باعث شد آنها تبدیل به اسوه برای دیگر دولتها شوند.
حجت الاسلام مقیسه افزود: ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی از صفات بارز دولت رجایی بود که این امر با حقوقهای نجومی فاصله بسیار دارد. حقوقهای نجومی یک غفلت بود که امید می رود دیگر تکرار نشود.
فرماندار سبزوار نیز در سخنرانی بین دو نماز گفت: هم اکنون 70 متخصص و فوق تخصص با حدود 770 تخت بیمارستان در این شهرستان خدمت می کنند که از نتایج عملکرد دولتها در طول چهل سال گذشته و به خصوص دولت یازدهم است.
احمد برادران افزود: امروز جراحی قلب باز، شیمی درمانی و سایر خدمات به صورت ارزان در سبزوار انجام می شود و مردم فقط چهار درصد هزینه آن را پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش عالی نیز 30 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی در سطوح مختلف در سبزوار فعالیت می کنند.
فرماندار سبزوار همچنین به اجرای 242 کیلومتر شبکه آبرسانی از ششتمد تا روداب اشاره و بیان کرد: در حالی که تا 2 سال پیش حتی شهرکهای حومه سبزوار با تانکر آبرسانی می شد امروز 93 درصد جمعیت این شهرستان از آب سالم و استاندارد برخوردارند و 60 درصد روستاها از نعمت گاز و راه آسفالته بهره مند شده اند.
فرماندار و مسئولان اجرایی سبزوار شهرستان صبح امروز تا زمان اقامه نماز جمعه به مناسبت هفته دولت با حضور در جایگاه نماز جمعه پاسخگوی مشکلات مردم بودند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حسین آزادمنجیری **انتشار: حسین کریم زاده
7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.