عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که سازمان تأمین اجتماعی آمادگی دارد بخش زیادی از مشاغل آزاد را که تحت پوش هیچ بیمه‌ای نیستند زیر پوشش قرار دهد.
وی بیان کرد که این افراد می‌توانند با پوشش بیمه‌ای در آینده از خدمات و حمایت‌های تأمین اجتماعی از جمله مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی و حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها بهره‌مند شوند.
نورمحمدی بیان کرد: صاحبان مشاغل آزاد، رانندگان درون شهری و برون شهری، باغداران، کشاورزان، دامداران، زنبورداران، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، مددجویان، ورزشکاران، پیمانکاران، مهندسان، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای هیات مدیره شرکت‌ها، کارگزاران و اعضای دفاتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه، بازرگانان، هنرمندان و نویسندگان می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی و نام نویسی و تحویل مدارک خود، مشمول بیمه تأمین اجتماعی شوند.
وی افزود که کسانی که پیش از این مشمول بیمه تأمین اجتماعی بوده‌اند و اکنون به هر دلیلی ارتباط بیمه‌ای آنان قطع شده است می‌توانند بیمه خود را به‌صورت اختیاری تا زمان احراز شرایط بازنشستگی ادامه دهند.
نورمحمدی گفت که هم اکنون در کشور 5٣ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 4٣ درصد زیر پوشش خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.
وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این تعداد بیمه شده را کارگران مزدی و حقوق بگیر شاغل در مراکز صنعتی، صنفی، تولیدی و خدماتی تشکیل می‌دهند.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.