مهدی فیض روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیشابور افزود: اعمال این افزایش و برگزاری اردوها در چهار نقطه کشور با هدف گسترش سطح تحقق اهداف تشکیلاتی سازمان دانش آموزی صورت گرفت.
وی ادامه داد: سابقه اردوهای سازمان دانش آموزی به 15 سال پیش باز می گردد. تا پارسال فقط یک اردو به صورت ملی با جمعیت حدود دو هزار نفر در تهران برگزار می شد اما امسال این اردوها در استانهای فارس، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و تهران طی ماههای مرداد تا شهریور برگزار می شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هزار و 200 نفر از برگزیدگان فعالیتهای فرهنگی هنری و حدود سه هزار نفر از برگزیدگان حوزه قرآن، عترت و نماز در این اردوها حضور دارند.
وی به مراسم پایانی اردوی ملی سازمان دانش آموزی قطب خراسان رضوی در اردوگاه شهید رجائی نیشابور اشاره و بیان کرد: در این اردو حدود هزار و 100 نفر از دختران دانش آموز استانهای همجوار خراسان رضوی از جمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و سیستان و بلوچستان شرکت دارند.
فیض کمک به رشد استقلال فردی دانش آموزان را از اهداف این اردوها ذکر و بیان کرد: آموزشهای تشکیلاتی برای فراگیری سلسله مراتب و برگزاری 50 ساعت آموزش در حوزه معارف قرآنی از دیگر برنامه هایی است که در این اردو برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.
وی گفت: برنامه های اردو بگونه ای طراحی شده که دانش آموزان در چادر اقامت کنند، خودشان غذا درست کرده و محل اقامتشان را مدیریت کنند تا بگونه ای تمرین زندگی داشته باشند و بتوانند مستقل بوده و به دیگران نیز کمک کنند.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.