به گزارش ایرنا، کاظم شادکام روز سه شنبه در همایش مقابله و پیشگیری با جعل اسناد که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با این وجود نرخ رشد جعل اسناد در کشور ثابت بوده است که نشان می دهد راهکارهای ستاد برای مقابله و پیشگیری از وقوع این جرم و افزایش آن مناسب بوده است.
وی اضافه کرد: پارسال 26 هزار و 189 مورد جعل اسناد در کشور شناسایی شد که همانند سال های 92 تا 94 با 9 درصد افزایش همراه بود.
این مسئول افزود: ثابت بودن درصد افزایش جعل در کشور طی سالهای اخیر با وجود افزایش جمعیت و میزان جرم نشان دهنده موثر بودن راهکارهای ستاد در پیشگیری و مقابله با جعل اسناد در کشور است.
وی در ادامه گفت: بیشترین میزان رشد جعل در استان های سیستان و بلوچستان،تهران و کرمان و کمترین میزان رشد در استان های یزد،خراسان جنوبی و کردستان بوده است.
شادکام اضافه کرد: در استان قزوین نیز میزان جرم جعل از 230 مورد در سال 94 با 54 درصد افزایش به 338 مورد رسیده است که پیشنهاد می کنیم در این خصوص اقدام های پیشگیرانه و آموزش محور در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: جعل اسناد زمینه ساز دسترسی به سایر جرائم است و در صورت تعدد و تکثر این جرم ،دستگاه های حکومتی و متولی کشور مورد هجمه و هدف قرار خواهند گرفت.
این مسئول همچنین گفت: امیدواریم با مقاوم سازی اسناد در برابر جعل از لحاظ فیزیکی و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص بتوانیم گام های مهم و موثری را برای مقابله با این پدیده و کاهش میزان وقوع آن برداریم.
وی با بیان اینکه آموزش یکی از راهکارهای اصلی و موثر در کاهش میزان وقوع این جرم است،افزود: استان های هدف ما در خصوص آموزش راهکارهای مقابله و پیشگیری از وقوع جرم جعل اصفهان،تهران،آذربایجان شرقی و غربی و فارس است ولی در اولین گام در استان قزوین حاضر شدیم.
شادکام با بیان اینکه پدیده جعل موضوعی جدید نیست در پایان افزود: این معضل اجتماعی در تمامی کشورها وجود دارد ولی روش ها و ابزارهای مقابله با آن به دلیل سرعت پیشرفت فناوری و تکنولوژی و ضعف اطلاع رسانی و آموزش متفاوت و متغییر است.
استان قزوین در سال 95 مانند سالهای 92 تا 94 با 54 درصد رشد در زمینه جعل اسناد و مدارک رسمی مواجه بوده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.