به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی روز جمعه در حاشیه دیدار با اعضای انجمن اسلامی معلمان سبزوار افزود: پس از توافق هسته ای ایران با 1+5 این کشورها دیگر علاقه ای به تحریم جمهوری اسلامی ندارند و آمریکا در این تحریم ها تنها خواهد ماند.
وی با بیان اینکه برجام نتیجه راهبرد نرم قهرمانانه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت تدبیر و امید برای شکستن دیوار تحریم ها بود، گفت: این تلاش ها در سایه 23 ماه تلاش تیم مذاکره کننده به ثمر نشست و برآیند آن همراهی و پایبندی پنج کشور دنیا نسبت به این معاهده بین المللی و حقانیت ملت ایران در استفاده از حقوق هسته ای است.
حسینی گفت: مهمترین ثمره برجام در کنار سایر ثمراتی که برای ملت ایران داشت، شکسته شدن اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی و تنها شدن آمریکا و بی اثر شدن تحریم های آنهاست.
وی با اشاره به اینکه برهم زدن برجام از مهمترین شعارهای انتخاباتی دولت جدید آمریکا بوده است، افزود: البته خود آمریکایی ها پس از تصویب تحریم های جدید اعلام کردند که این تحریم ها مرتبط با برجام نیست و در زمینه های دیگری تصویب شده است.
حسینی افزود: آمریکا با این ادعا اعلام کرد که به برجام پایبند است و تحریم های جدید در چهارچوب برجام نیست و قصدی برای برهم زدن آن ندارد، اما جمهوری اسلامی معتقد است که این تحریم ها با برجام مغایرت دارد و مسئولان کشور نیز پاسخی قاطع به این تحریم ها می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: جمهوری اسلامی با توافق هسته ای به دنبال افزایش صادرات و واردات محصولات، نوسازی ناوگان هوایی کشور، افزایش تعاملات سیاسی و تبادلات بانکی و غیره بود که این اهداف به نحو مطلوبی به سرانجام رسید.
وی افزود: تاثیرات این توافق بر روی استان خراسان رضوی نیز ملموس است به طوری که سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی مسئولان استانی با مسئولان استان های کشورهای همجوار افزایش یافته است.
حسینی گفت: سال گذشته میزان واردات و صادرات استان خراسان رضوی بیش از 150 درصد افزایش یافت که این موضوع در چند سال گذشته کم سابقه بوده است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.