سید مجید مظلومی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات خراسان رضوی در دولت یازدهم نیز نسبت به دولت دهم از نظر وزن و ارزش به ترتیب 12 درصد و 8.5 درصد افزایش یافت.
وی اظهار کرد: این در حالی است که واردات به استان خراسان رضوی در دولت یازدهم در مقایسه با دولت دهم از نظر وزن 16 درصد و از نظر ارزش 10 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: در دولت یازدهم دفاتر گمرکی صادراتی در شهرک های صنعتی توس مشهد، خیام نیشابور و گناباد افتتاح شد که گام مثبتی در تسهیل صدور کالا و کاهش تشریفات گمرکی بود.
جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: همچنین در دولت یازدهم انبارهای اختصاصی گمرک در شهر مشهد در راستای کاهش ترخیص کالاها و مواد اولیه وارداتی افزایش یافت.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم با تجهیز گمرکات خراسان رضوی به دستگاه های آشکارساز مواد مخدر، گیت های کنترل پیش سازها، استفاده از ایکس.ری های کامیونی و پالتی و چمدانی، استفاده از سگ های مواد یاب، برگزاری دوره های آموزشی، کشفیات مواد مخدر و پیش سازها با رشد چشمگیر نسبت به دولت دهم همراه بود.
هم اکنون پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد در این استان مجهز به دستگاه های ایکس.ری کامیونی و چمدانی هستند که عمده این دستگاه ها در دولت یازدهم نصب شده است.
استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد، و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.