ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: با اجرای سامانه جامع امور گمرکی زمان ترخیص کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرک استان خراسان رضوی به چهار ساعت رسید.

به گزارش ایلنا امید جهانخواه درباره جزییات بیشتر این خبر گفت:  این در حالی است که در اوایل کار دولت یازدهم زمان ترخیص کالا برای کالاهای صادراتی هفت روز و برای کالاهای ترانزیتی سه روز بود.

وی بیان کرد: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی یا تجارت فرامرزی که از سال 1392 همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده بود اواخر پارسال تکمیل و به صورت کامل راه اندازی شد و می توان آن را به عنوان بزرگترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه گمرک به شمار آورد.

وی اظهار کرد: با تکمیل این سامانه تمام تشریفات و امور گمرکی در ادارات گمرک مشهد، دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

ناظر گمرک خراسان رضوی، شفاف سازی اطلاعات و دسترسی آسان مردم به اطلاعات مربوط به 20 قلم کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از مزیت های سامانه جامع امور گمرکی برشمرد.

وی اظهار کرد: پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد در استان مجهز به دستگاه های ایکس ری کامیونی و چمدانی هستند که عمده این دستگاه های ایکس ری در دولت یازدهم نصب شده است.

جهانخواه افزود: نصب دستگاه ایکس ری در گمرک مرزی استان به فرآیند ورود و خروج کالا سرعت بیشتری داده و از اتلاف زمان جلوگیری می کند.

استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد، و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.