محمدحسین جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 143 میلیون متر مکعب آب به سد دوستی وارد شده و هم اکنون 465 میلیون متر مکعب آب پشت سد دوستی ذخیره شده است.
وی اظهار کرد: 39 درصد ظرفیت سد دوستی پر آب است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 33 درصد بود.
وی گفت: سد دوستی سهم حدود 50 درصدی در تامین آب کلانشهر مشهد دارد و با توجه به افزایش ذخیره آب در این سد مشکلی بابت تامین آب مشهد در تابستان امسال نخواهیم داشت.
جعفری ظرفیت ذخیره سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را در مجموع یک میلیارد و 548 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و 211 میلیون متر مکعب از این مقدار مربوط به سد مشترک بین ایران و ترکمنستان با عنوان 'سد دوستی' است.
وی با بیان اینکه ذخیره مخازن سد دوستی و دیگر سدهای خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته با توجه به بارندگی های به نسبت خوب بهبود یافته است، اظهار کرد: هم اکنون حدود 40 درصد ظرفیت مخازن سدهای خراسان رضوی آب دارد.
وی گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای خراسان رضوی 617میلیون متر مکعب است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع 6 درصد افزایش داشته است.
استان خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، نیشابور، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.