سرهنگ دوم پاسدار محمد روحانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای جهادی در فصلهای بهار و تابستان اجرام می شوند و در این چارچوب طبق برنامه ریزیها از ابتدای امسال جهادگران به مناطق مختلف در حال اعزام هستند.
وی ادامه داد: تا پایان تابستان جاری 120 هزار نفرروز از بسیج محلات و اقشار به این اردوها اعزام می شوند. از ابتدای امسال تاکنون حدود 40 درصد افراد اعزام شده اند.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی اوج فعالیت اردوهای جهادی را ماههای مرداد و شهریور ذکر و بیان کرد: جهادگران در قالب اردوهای سه، هفت و 10 روزه به مناطق محروم می روند و بر اساس مدت زمانی که انجام یک کار نیاز دارد در مناطق مورد نظر فعالیت می کنند.
وی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر همراه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز انجام 200 پروژه عمرانی را بر عهده دارند.
او افزود: یکی از موضوعاتی که در اردوهای جهادی امسال مورد توجه جدی واقع شده اعزام گروههای پزشکی عمومی و تخصصی است. در این چارچوب 176 گروه در حال اعزام به مناطق محروم خراسان رضوی هستند.
'طرح هجرت سه' اردوهای جهادی از 17 اردیبهشت 1379 با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی آغاز شد. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محرومان و مشکلات آنها به ویژه حاشیه نشینان حجم عظیمی از فعالیت اردوهای جهادی به روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد اختصاص دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.