به گزارش ایرنا حمیدرضا پوریوسف روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح بهزیستی گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 300 خیریه و 34 تشکل مردم نهاد برای حمایت از معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این استان فعالند و توسعه کمی و کیفی آنها در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: از مجموع 700 میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیر نقدی برای حمایت از مددجویان بهزیستی خراسان رضوی 65 درصد توسط موسسه های خیریه و مردمی و 35 درصد از اعتبارات بخش دولتی جذب شد.
وی استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را اقدام بسیار مهمی برای توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی برشمرد و گفت: شبکه سازی و پرهیز از موازی کاری ضرورت موفقیت و توانمند سازی این تشکل ها در استان خراسان رضوی است.
در این آیین عملیات اجرایی احداث ساختمان آسایشگاه معلولان شهید کامیاب گناباد با زیربنای دو هزارو 300 متر مربع و اعتبار 20 میلیارد ریال آغاز شد.
بهره برداری از مرحله نخست ساختمان موسسه خیریه جامعه معلولان و نابینایان آشیان مهر گناباد با زیربنای 200 متر مربع نیز آغاز شد.
این ساختمان در مجموع به وسعت 754 مترمربع با اعتبار بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال در چهار مرحله احداث می شود که 400 میلیون ریال آن توسط دولت و بقیه توسط خیران تامین می شود.
همچنین با حضور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یک مسکن مددجویان تحت پوشش که با 210 میلیون ریال مشارکت بهزیستی در روستای مِند گناباد احداث شده، به بهره برداری رسید.
اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در مجموع 320 هزار مددجو را زیر پوشش دارد.
به طور معمول چهار درصد جمعیت هر جامعه را معلولان تشکیل دهند که از این میزان تاکنون 1.5 درصد، معادل 97 هزار معلول در خراسان رضوی توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده اند.
134 مرکز نگهداری از معلولان در قالبهای روزانه، شبانه و ویزیت در منزل در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند و 30 درصد معلولان بی سرپرست و مجهول الهویه نیز در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند هستند.
پنج هزار و 500 مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و 10 مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره هستند.
2 هزار و 26 نفر از مددجویان بهزیستی گناباد را معلولان تشکیل می دهند.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/6012
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.