به گزارش ایرنا، محمود امیری روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان این که مدت اجرای این قرارداد 25 سال است، اظهار کرد: بر این اساس این قرارداد، پیمانکار متعهد شده ظرف مدت 2.5 سال نسبت به اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب به طول 100 کیلومتر اقدام کند.
وی گفت: پیمانکار متعهد به پرداخت 900 میلیارد ریال ظرف مدت 6 سال به شرکت آب و فاضلاب شهری است و در برابر پرداخت کلیه هزینه های انتقال و بهره برداری، اجازه دارد از فاضلاب تربت حیدریه برای خود درآمدزایی کند.
امیری افزود: از آنجا که فاضلاب مصارف صنعتی دارد و ما هنوز صنعتی که از فاضلاب بهره بگیرد در منطقه نداریم، پیمانکار مجاز به انتقال فاضلاب به شهرهای همجوار است، اما در قرارداد بندی گنجانده شده که هر سال قبل از تمدید قرارداد انتقال، در صورت درخواست صنایع تربت حیدریه برای استفاده از فاضلاب، اولویت به آنها داده شود.
وی گفت: از 900 میلیارد ریال دریافتی، 70 درصد صرف ساماندهی شبکه آبرسانی و بقیه صرف اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب کنونی که هم اکنون معادل 20 درصد کل شبکه است، خواهد شد.
امیری افزود: با انعقاد این قرارداد به ازای اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب معادل هزار نفر روز اشتغال جدید در منطقه ایجاد می شود و ماهانه 27 نفر نیز در تصفیه خانه و شبکه فاضلاب به کار گرفته می شوند.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه از مجموع 320 کیلومتر شبکه فاضلاب طراحی شده برای تربت حیدریه، 230 کیلومتر اجرا شده که بهره مندی 43 درصد مردم را به همراه داشته، گفت: برای اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب بین 2.5 تا سه میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
امیری در خصوص تصفیه خانه فاضلاب نیز گفت: مرحله نخست تصفیه خانه با حجم 13 هزار مترمکعب در شبانه روز در حال بهره برداری است که برای راه اندازی آن 830 هزار یورو خرید ارزی و نزدیک به 50 میلیارد ریال هم در دهه 80 شمسی هزینه شده که برای اجرای مرحله دوم به 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی افزود: از آنجا که سالانه تنها بین 30 تا 40 میلیارد ریال اعتبار به ما می رسد، اجرای این 2 طرح بدون مشارکت بخش خصوصی بسیار زمان بر خواهد بود.
وی در بخش دیگری میزان طلب شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه از مشترکان آب را 17 میلیارد ریال، شمار مشترکان را 54 هزار نفر و طول خطوط انتقال آب را 550 تا 600 کیلومتر عنوان کرد.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.