به گزارش ایرنا حسن کیان، چهارشنبه در همایش ملی حجاب و عفاف و سبک زندگی، در زاوه، افزود: تا زمانی که متولی امور فرهنگی دولت باشد شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود، مگر این که تولی گری دولت از این حوزه برداشته شود.
وی خطاب به برگزارکنندگان همایش گفت: این که دولتی ها برگزار کننده همایشی در حوزه فرهنگ باشند جای خوشحالی ندارد بلکه باید به جای دستگاه های دولتی، نهادهای مدنی کار را به پیش ببرند.
این صاحبنظر جرم شناسی با بیان اینکه برخوردهای امنیتی و قضایی نتایج مثبتی نداشته، افزود: این روش ها حتی موضوع را بحرانی تر کرده و نگرش خانواده ها به طرز معناداری تغییر یافته و متاسفانه وضعیت اخلاقی در جامعه در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
کیان افزود: هر چه الزامات امنیتی و سانسور را در حوزه خانواده سخت تر کنیم بیشتر به سمت بداخلاقی ها خواهیم رفت.
وی گفت: مشکل اینجاست که دولت می خواهد سبک زندگی را در جامعه تعیین کند که نتیجه معکوس خواهد شد و لذا اگر نهادهای مدنی در این عرصه وارد عمل شوند قطعا استقبال مردم بیشتر خواهد شد.
وی افزود: زمانی پیشرفت و بهبود در جامعه و سبک زندگی روی خواهد داد که بخش خصوصی بتواند خود همایش ها را برگزار و مدیریت کند و چاره ای جز این نداریم که اجازه تقویت و پیشرفت را به این حوزه بدهیم.
کیان تاکید کرد: دولت باید به نتایج عملی فعالیت های خود توجه کند و ببیند چقدر در طول این سال ها موفق بوده و اگر دچار اشتباه شده، باید در عملکرد خود، تجدید نظر کند.
وی با بیان اینکه سبک زندگی را نه دولت که مردم می سازند، افزود: یقینا مقابله با دیدگاه های مردم و لجبازی نتایج مثبتی دربرنخواهد داشت.
همایش ملی حجاب و عفاف و سبک زندگی چهارشنبه به میزبانی شهرستان زاوه برگزار شد.
از مجموع ۳۱۲ مقاله ای که به دبیرخانه این همایش یکروزه رسیده بود ۱۱۰ مقاله پذیرفته شد که به صورت کتاب و سخنرانی ارائه شد.
مرکز شهرستان 80 هزار نفری زاوه در 170 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.