به گزارش ایرنا مسعود رنجبر، چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دهیاری ها در این شهرستان گفت: سهم اعتباری دهیاری های این شهرستان در چهار ماهه نخست پارسال 2 میلیارد و 180 میلیون ریال بوده است.
وی این افزایش اعتبار را نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رشد و توسعه پایدار روستایی و ماندگار کردن جمعیت در روستا، کاهش حاشیه نشینی در شهرها و معضلات آن و جامه عمل پوشاندن به شعار سال رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست.
رنجبر با اشاره به روند تدوین و تصویب قوانین ایجاد دهیاری ها در سال 1382 گفت: دهیاری ها آغاز تمرکززدایی و مشارکت هرچه بیشتر مردم در تصمیم گیری و فعالیتها بخصوص در روستاها، به عنوان کوچکترین واحد تقسیمات سیاسی کشور هستند و فلسفه وجودی آنها حاکم شدن مردم بر سرنوشت خود است.
وی اصلی ترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا را انتخاب شهردار و دهیار و نظارت بر حسن انجام وظایف آنها خواند و گفت: دهیاران و شهرداران نباید بر این باور باشند که انتخاب آنها به معنای تداوم فعالیت آنها در چهار سال است.
رنجبر گفت: دهیاران و شوراهای روستایی باید با توجه به استعدادها و توانایی های منطقه خود اعم از سرمایه های طبیعی و انسانی برنامه ریزی کرده و در مسیر توسعه روستای خود گام بردارند.
فرماندار مه ولات، توانمندسازی روستاها را از رویکرد مهم دولت تدبیر و امید دانست و ایجاد زمینه اشتغال پایدار در روستاها را از اولویت های مهم مدیریت ارشد این شهرستان در این مسیر خواند.
نماینده عالی دولت در مه ولات، بر ضرورت هماهنگی دهیاران با سیاست ها و برنامه های دولت، همدل بودن شوراها و دهیار در انجام فعالیت های داخل روستا، تعامل مداوم با بخشداری و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده تاکید کرد.
رنجبر در ادامه از تخصیص 2 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای ساخت پل روستای میاندهی، روکش آسفالت 56 کیلومتر راه روستایی، تخصیص پنج هزار و 700 تن قیر رایگان و برخورداری 100 درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز تا پایان تابستان امسال خبر داد.
در پایان این جلسه از دهیاران بخش های مرکزی و شادمهر و نیز دهیار روستای مهنه که موفق به کسب رتبه برتر در المپیاد کشوری دهیاران شده بودند، تقدیر شد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.