محمدابراهیم اقبالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مزبور یک میلیارد و 586 میلیون و 787 هزار و 260 تن کیلومتر بار ناخالص توسط این ناحیه حمل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی میزان حمل بار خالص این اداره کل را نیز 869 میلیون و 591 هزار و 425 تن کیلومتر اعلام و اظهار کرد: این رقم نیز نسبت به بهار پارسال رشد 2 درصدی داشته است.
اقبالی گفت: در سه ماه نخست امسال همچنین 177 هزار و 100 تن بارگیری زغال سنگ در این ناحیه انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 48 درصد رشد و از حیث درآمد نیز 60 درصد رشد داشته است.
اقبالی، تناژ سنگ آهن حمل شده بهار امسال را نیز 892 هزار و 930 تن عنوان کرد که در مقایسه با بهار پارسال از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: با وجود افزایش حمل سنگ آهن، درآمد حاصله از آن به دلیل اعمال تخفیف تعرفه ای بار حمل شده به سمت بندر عباس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.
اقبالی، حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.
راه آهن شرق با طول حدود هزار کیلومتر، بزرگترین ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مرکزیت شهر طبس است که در سال 84 افتتاح شده و اکنون نیز توانسته در بین 19 منطقه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را کسب کند.
بیشترین حمل ریلی سیمان در کشور به ایستگاه راه آهن شرق اختصاص دارد که مربوط به سیمان زاوه است و از این ایستگاه به کشورهای آسیای میانه صادر می شود.
راه آهن تربت حیدریه از راه آهن شرق منشعب شده و از مجموع هزار کیلومتر طول مسیر راه آهن شرق کشور، 354 کیلومتر مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان تربت حیدریه است.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.