به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم اکرام زائران رضوی از مبداء تا مقصد تاکید کرد.
وی اظهار کرد: آن چه در سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی اتفاق افتاده در طول تاریخ این آستان بی‌سابقه بوده و این از برکات نظام اسلامی است.
تولیت آستان قدس رضوی ظرفیت‌ های موجود در بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) را بسیار عظیم دانست و گفت: اعتقاد ما بر آن است که نه فقط مردم مشهد، که همه مردم ایران اسلامی همسایگان حضرت رضا(ع) هستند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های آستان قدس نیز تنها مختص مشهد و استان خراسان رضوی نبوده و در اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، در عمل این جهت گیری آشکار شده است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به ظرفیت های علمی مشهد گفت: امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد با صاحبان مذاهب و فرق اسلامی، مکاتب و ادیان مختلف گفت و گو داشتند و به نوعی آن حضرت بنیانگذار گفت و گوی میان ادیان هستند.
وی افزود: مشهد مقدس به جهت دارا بودن دانشگاه‌های فرهیخته و حوزه کهن در کنار مضجع منور عالم آل محمد این ظرفیت را دارد که به مرجعیت علمی جهان اسلام تبدیل شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جایگاه دولت از منظر اسلام گفت: اسلام تنها به دولت هدایتگر معتقد است نه دولت رفاه، دولت هدایتگر سعادت انسان را در همه ابعاد مد نظر دارد، در چنین دولتی «فرهنگ» موضوع اول است لذا می‌توان تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در پرتو هدایت اسلامی رقم زد.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه رفاه باید در پرتو هدایت ایجاد شود، افزود: برای شکل گرفتن تمدن بشری در پرتو تدین و معنویت، هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو با یک مهندسی الهی صورت گرفت.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود توجه و حمایت از تولید داخلی برای ایجاد کسب و کار مفید و تحرک در بخش اقتصادی کشور را ضروری دانست.
حجت الاسلام رئیسی گفت: حمایت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی کشور است و دولت می‌تواند با تقویت سیاست‌های حمایتی و نظارتی در حوزه تولید و اشتغال بسیاری از گره‌های پیش روی کشور را بگشاید.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدای انقلاب احساس مشارکت عمومی در تمام آحاد مردم و مسئولان به‌گونه‌ای بود که همه برای حل یک مشکل، خود را مسئول می‌دانستند، سربلندی در جنگ تحمیلی نمونه‌ای از این احساس مشارکت عمومی بود و امروز نیز راه برون رفت ما از بسیاری معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی احیای همان روحیه مشارکت عمومی است.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.