به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسن راوی افزود: شیوع بیماری واریس بین 10 تا 20 درصد افراد جامعه را در بر می گیرد.
وی اظهار کرد: کار سیاهرگها بازگردانیدن خون بدون اکسیژن از اندام های بدن به قلب است تا قلب برای تامین اکسیژن مورد نیاز خون، آن را به شش ها بفرستد.
وی خاطر نشان کرد: بیماری واریس بیشتر در دیواره سیاهرگهای قسمت پاها دیده می‌شود، زیرا سیاهرگها باید خون را در مسیری طولانی و در خلاف جهت جاذبه زمین به سمت قلب برانند.
وی ادامه داد: در سیاهرگها دریچه های یک طرفه ای قرار دارند که کار آنها پیشگیری از بازگشت خون به عقب است و اگر این دریچه ها کار خود را به خوبی انجام ندهند، بیماری واریس ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: در بیماری واریس عدم کارائی دریچه ها و گشاد شدن وریدها مانع جریان خون می شود که در این صورت باعث تورم ناحیه، خارش پوست، درد در ناحیه مبتلا و مستعد ایجاد لخته می شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واریس با هر وسعت و شدتی باید درمان شود، چراکه سیر بیماری به طرف شدت بیشتر و خطر عارضه شدن به صورت خونریزی، ایجاد لخته، ایجاد لکه های قهوه ای، زخم و یا تورم پاها است.
وی بیان کرد: اگر واریس در مراحل اولیه درمان نشود و به مرحله عوارض آن برسد درمان مشکل تر بوده و ممکن است تمام علائم و عوارض برطرف نشود.
دکتر راوی گفت: استفاده از جوراب واریس با تجویز پزشک یکی از راهکارهای درمانی بیماری واریس به شمار می رود، چراکه جوراب واریس فشار ملایمی بر سیستم وریدی وارد آورده و خون را به طرف وریدهای عمقی و قلب هدایت می کند.
خبرنگار:مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3027/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.