حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، چهارشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت ها و اقدامات انجام شده دبیرخانه شورای زکات بردسکن به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار برابر شده است.
وی تعهد جمع آوری زکات استان در سال جاری را 220 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: 70 درصد از زکات جمع آوری شده استان مستحبی است.
وی با بیان اینکه در ماههای فروردین و اردیبهشت، مقدمات جمع آوری و بحث فرهنگ سازی و تبلیغات زکات در جریان بوده، گفت: فعالیت دبیرخانه شورای زکات استان برای جمع آوری زکات عملا در خردادماه صورت گرفته است.
رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی همچنین از جمع آوری بیش از 30 میلیارد ریال زکات فطره در استان خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که این مبلغ در نهایت به 50 میلیارد ریال برسد.
حسینی، میزان فطریه جمع آوری شده سال قبل در استان را 21 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اینک میزان زکات فطره جمع آوری شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد رشد را نشان می دهد.
وی عنوان کرد: زکات های جمع آوری شده تماما صرف کمک به امور محرومان می شود و دیگر موسسات خیریه نیز براساس مجوز دبیرخانه شورای زکات باید زکات های جمع آوری شده را در مسیر کمک به نیازمندان و فقرا هزینه کنند. حجت الاسلام حسینی با اشاره به تشکیل نخستین نشست زکات عشایری استان در بردسکن گفت: خوشبختانه بردسکن در بحث زکات دام پیشرو است و به لحاظ جمع آوری زکات عملکرد خوبی در استان دارد.
وی اظهار کرد: تعهد بردسکن در بحث زکات امسال 2 میلیارد و 260 میلیون ریال است که در سه ماهه نخست سال 151 درصد از برنامه جلوتر است و در بین 38 مدیریت کمیته امداد استان رتبه پنجم را در حوزه جمع آوری زکات دارد.
رئیس اداره اجرایی زکات خراسان رضوی میزان زکات جمع آوری شده سال قبل استان را 167 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پارسال 79 درصد تعهدات استان در بحث جمع آوری زکات تحقق پیدا کرد.
حسینی اظهار کرد: اگر چه استان با بحران خشکسالی مواجه است و زکاتهای واجب استان کاهش یافته اما اعتقاد و تدین مردم موجب شده میزان زکات استان کاهش پیدا نکند و هرسال استان توانسته است به تعهدات خود در این بخش عمل کند.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.