حسن دهقانی امیرآبادی عصر سه شنبه در نشست شورای زکات قوچان افزود: سال گذشته 12 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه این شورا برای رسیدن به جایگاه اصلی زکات باید تلاش‌های زیادی انجام دهد، اظهار کرد: زکات جمع‌آوری‌شده درزمینه خرید جهیزیه ، کمک به ایتام و سایر امور عام المنفعه هزینه می‌شود.
وی افزود : تاکنون 18 حافظ بخش هایی از قرآن و 2 حافظ کل قرآن از این محل تربیت‌شده‌اند که در آموزش قرآنی قوچان را به رتبه اول رسانده است .
مام‌جمعه قوچان نیز یکی از عبادات را محرومیت‌زدایی و توجه به مردم دانست و تأکید کرد : خداوند در بسیاری از موارد پس از دستور به اقامه و برپایی نماز توجه به پرداخت زکات را نیز مطرح کرده و بنده‌ای که به این نکات توجه نداشته باشد، عبادتش فقط در حرف است.
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ادامه داد : در تبلیغات زکات که موضوعی شرعی و دینی است نباید بدون قانون و درنظرگرفتن موضوعات شهری کاری صورت پذیرد بلکه مسائل طبق قانون پیگیری شود.
وی با تأکید بر اینکه برای تبلیغ مصارف زکات در روستاها باید اطلاع‌رسانی درستی انجام شود گفت : یکی از دلایل خالی شدن روستاها از سکنه فقدان شغل بوده که با ایجاد شغل برای روستاییان از محل زکات می‌توان زمینه ماندگاری آنان را فراهم کرد .
فرماندار قوچان نیز با بیان اینکه مردم به شاکله کمیته امداد اعتماد دارند گفت : کسب رتبه‌های گوناگون، نشانگر توجه مردم به این نهاد است .
علیرضا قامتی با تأکید اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید در خدمت به محرومین تلاش کنند، افزود: در جمع‌آوری زکات توسط دستگاه‌های شهرستانی می‌توان شناسنامه‌ای در بخش‌های مختلف تدوین و برنامه‌های مدونی درزمینه تبیین کرد تا بتوانیم به توفیقات خوبی دست‌یابیم .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
6012/7501 خبرنگار حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.