به گزارش ایرنا، پس از یکهزار و 238 سال از تاریخ ورود عالم آل محمد به شهر مذهبی وتاریخی نیشابور، بار دیگر صحنه های با شکوهی از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت (ع) بازسازی شد.
این کاروان نمادین به اهتمام ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور برگزار شد و در آن تعزیه خوانان ، هنرمندان تئاتر، ورزشکاران و هنروران در هشت منزلگاه تدارک دیده شد ازروستای فدیشه مرکز دهستان غزالی بخش میان جلگه نیشابو حرکت خویش را آغاز کرده به سمت نیشابور حرکت کردند.
این کاروان در مسیر حرکت خود بقاع متبرکه بی بی شطیطه و بانو پسنده را گلباران کرد.
مردم ولایت مدار نیشابور از کوچک وبزرگ با چنان ذوق و شوقی با نثار صلوات کاروان نمادین امام رضا (ع) را در طول مسیر همراهی کردند که گویی سال ‎ 200هجری قمری بار دیگر تکرار شده است ولحظه به لحظه این حرکت نمادین و معنوی به وسیله دوربین‌های فیلم برداری ، عکاسی ، تلفن‌های همراه مردم و خبرنگاران حاضر در این مراسم به تصویر کشیده شد و با برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر حرکت کاروان از مردم پذیرایی شد.
برنامه های سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در روزهای ششم تا یازدهم تیر جاری در این شهر برگزار می شود.
در این مراسم معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی وهنری امام رضا « ع» و چد تن دیگر از مسئولان خراسان رضوی حضور داشتند.
حضرت امام رضا(ع) در جریان سفر خود از مدینه به خراسان از نیشابور عبور و در این شهر حدیث معروف سلسله الذهب را بیان فرمودند.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
7498/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.