سید حسین پورهاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گناباد دارای 90 هکتار فضای سبز عمومی است که برای نگهداری آنها 36 نیرو نیاز است در حالی که 21 نیرو در این بخش مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: برای پارکی که حداقل سه نیرو مورد نیاز است، یک نیرو فعالیت می کند که این خود مشکلاتی به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: گستردگی شهر و فضای سبز آن و خشکسالی و کم آبی سال های اخیر هزینه نگهداری و گسترش فضای سبز را افزایش داده است.
پورهاشمی گفت: شهردای گناباد ماهیانه 400 میلیون ریال اعتبار برای نگهداری فضای سبز شهری هزینه می کند ولی وجود مشکلاتی از جمله کمبود اعتبارات و امکانات زیرساختی موجب بروز مشکلات و نارضایتی هایی برای مردم شده است.
وی یکی از راهکارهای حل مشکلات آبیاری فضای سبز را مکانیزه کردن آبیاری و جداسازی آب شرب ازآب فضای سبزدانست و افزود: اجرای این طرح موجب صرفه جویی در هزینه آب و نیروی انسانی می شود.
وی هزینه لازم برای اجرای طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز گناباد را حدود 40 میلیارد ریال برآورد کرد و خواستار توجه مسوولان به تامین این اعتبار از محل اعتبارات استانی شد.
وی افزود: با توجه به تصویب طرح جامع گردشگری گناباد در سال جاری، احیاء فضای سبز به منظور رونق گردشگری دراولویت اقدامات شورای اسلامی این شهر قرار دارد.
وی اظهار کرد: طرح تملک حدود دو هکتار از چهار هکتار فضای اطراف بوستان قنات قصبه به منظور توسعه آن انجام شده و ادامه طرح نیازمند بیش از 15میلیارد ریال اعتبار است.
شهردار گناباد نیز گفت: بهبود و توسعه کمی و کیفی فضاهای سبز شهری مورد عنایت خاص شهرداری قرار دارد.
علی تقوی، توسعه پارک ملت به مساحت 33 هکتار را از جمله اقدامات در دست انجام دانست و گفت: طرح مطالعاتی توسعه این پارک پس از پیگیری چند ساله؛ یک ماه گذشته به تایید رسید و مراحل اجرایی آن آغاز می شود.
وی از اقدامات دیگر شهرداری در زمینه گسترش فضای سبز را بهسازی بوستان نیلوفر و بوستان باغ ملی ذکر کرد و گفت: افزایش وسعت پارک شهر از چهار به هفت هکتار از جمله اقدامات در دست انجام به شمار می رود.
تقوی با اشاره به گرمای هوا و کویری بودن گناباد گفت: یکی ازمهمترین وظایف وبرنامه های شهرداری حفظ وگسترش فضای سبز آن است که در این زمینه دوعامل گرمی شدید هوا و شوری آب موجب مشکلاتی در آبیاری و افزایش هزینه نگهداری فضای سبز در این شهر شده است.
وی کمبود نیرو و نبود مجوز برای به کارگیری پرسنل جدید را از جمله مشکلات نگهداری فضای سبز شهری در گناباد دانست و گفت: با واگذاری بخشی از خدمات فضاهای سبزبه بخش خصوصی این مشکل کاهش یافته است.
وی جداسازی آب شرب از آب فضای سبزرا از دیگر پروژه های زیربنایی شهرداری دانست و افزود: این پروژه پس ازانجام مطالعات مرحله نخست آن وارد مراحل اجرایی شده است.
شهرستان 81 هزار نفری گناباد با وسعت هزار و 800 هکتار در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است و 45 هزار نفر از این جمعیت ساکن شهر گناباد و بقیه در بخشهای بیدخت و کاخک و 112 روستای آن ساکن هستند.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.