به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس، حمید بنایی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها در ایجاد آزادراهها و بزرگراه ها اقدامی مطلوب و لازمه توسعه این بخش است اما افرایش بی رویه عوارض جاده ای موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.
وی تصریح کرد: انتظار مردم در عوض پرداخت عوارض جاده ای، ایمن سازی مسیر، در نظر گرفتن ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﻨﻲ ﻋﻤﻮﻣﻲ، اﺟﺮای روﺷﻨﺎﻳﻲ راهها و نصب علایم و هشداردهنده های لازم است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در بیشتر محورهای مواصلاتی دارای عوارض جاده ای؛ که عوارض بالایی هم دریافت می شود به این مسائل توجه چندانی نمی شود.
وی از تشکیل کارگروهی از کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و نظارت بیشتر بر نرخ عوارض جاده ای در هفته آینده خبر داد.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، دریافت عوارض جاده ای را با هدف جبران هزینه کرد بخش خصوصی در ایجاد آزادراه ها و بزرگراه ها دانست و گفت: حذف عوارض جاده ای به دلیل کمبود اعتبارات دولت برای پرداخت هزینه‌کردهای بخش خصوصی در ایجاد بزرگراه و آزادراه ها، ممکن نیست.
بنایی با بیان اینکه دولت و از جمله وزارت راه و شهرسازی باید برای کاهش و تعدیل نرخ عوارض گران جاده ای و کاهش تحمیل آن بر مردم یارانه در نظر بگیرند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: واقعی‌سازی نرخ‌ عوارض آزادراهها در کنار شناورسازی آن، می تواند بسیاری از نارضایی های عمومی در خصوص عوارض گران را کاهش دهد.
از 210 هزار کیلومتر راه کشور، 34 هزار کیلومتر آن به محورهای شریانی اختصاص دارد که بیش از 70 درصد ترافیک و حمل و نقل جاده ای در آن انجام می شود و از این مقدار 2500 کیلومتر آزادراه و بیش از 15 هزار کیلومتر آن بزرگراه است و هم اکنون ساخت بیش از هفت هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است.
7545/2095/5132
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.