به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مرتضی بختیاری افزود: این سفیران قرآنی به کشورهای مسلمانی از جمله عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، آذربایجان و ... اعزام شدند که بسیار مورد استقبال مردم آن کشورها قرار گرفتند.
وی بیان کرد: رمضان امسال اقدامات گسترده ای برای افزایش سطح و گستره فعالیت های قرآنی در حرم مطهر رضوی و سطح جامعه صورت گرفت و برای نخستین بار سه جلسه تفسیر قرآن کریم و چهار محفل ترتیل خوانی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.
وی با اشاره به محوریت فعالیت های قرآنی در آستان قدس رضوی، گفت: برای اولین بار بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در جوار بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد که تاثیر خوبی بر روی مخاطبان و بازدیدکنندگان داشت.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح های معاونت امداد مستضعفین و معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان در ماه رمضان اظهار کرد: توزیع روزانه 40 هزار وعده افطار در حاشیه شهر مشهد، توزیع 12 هزار وعده افطار در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان، اطعام 15 هزار روزه دار محروم استان مرکزی، توزیع بسته های مواد غذایی در مناطق محروم از جمله اقدماتی بود که با هدف توجه به محرومان در ماه رمضان صورت گرفت.
بختیاری اضافه کرد: در طول ماه رمضان طرح 'افطار، اطعام و اکرام' ویژه زائران نیازمند استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی با همکاری و همراهی یکی از موسسات خیریه اجرا شد که در این طرح هر شب 50 تا 60 نفر از نیازمندان، محرومان و معلولان شهرستان‌ های سه گانه خراسان با همکاری سایر نهادهای حمایتی شناسایی و شرایط سفر آنها به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور رضوی فراهم می شد.
وی بیان کرد: این زائران با حضور در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) و بهره‌مندی از برنامه ‌های مختلف این آستان کبریایی همچون سخنرانی ‌ها، اقامه نماز جماعت و سایر برنامه های فرهنگی، مهمان سفره افطار صحن هدایت حرم مطهر رضوی می شدند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.