به گزارش ایرنا، علی اکبر اسماعیل پناه، شنبه در نشست کارگروه اشتغال تربت حیدریه افزود: سهمیه تسهیلاتی شهرستان از محل این طرح سه میلیارد ریال بوده که یک میلیارد ریال آن باید توسط بانک ملت تامین می شد.
وی با گلایه از این تعلل گفت: این بانک می گوید تسهیلات را تنها در قالب قرض الحسنه و تا سقف 50 میلیون ریال به هر نفر پرداخت می کند و حال آنکه بانک ملی
با عمل به مصوبه شورای اشتغال، سهم تعیین شده تسهیلاتی را پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت امسال فهرست متقاضیان استفاده از این طرح به بانک های ملی و ملت ارسال شده، افزود: بانک ملی با پرداخت 2 میلیارد ریال از مبلغ مزبور، برای مجریان هشت طرح، به اشتغال زایی 40 نفر کمک کرده است.
در طرح پشتیبان مشاغل خانگی به فرد متقاضی، به ازای هر نفر تحت پوشش مبلغ 50 میلیون ریال و تا سقف 15 نفر (جمعاً 750 میلیون ریال) تسهیلات پرداخت می شود تا در ازای آن به مدت سه سال آنان را به کار گرفته و ضمن آموزش اولیه، ابزار کار و مواد اولیه مورد نیاز را تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه به خدمات ارائه شده در سه ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: امسال تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ما به 288 نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 7.4 درصدی دارد.
اسماعیل پناه افزود: در مدت یاد شده تعداد 218 درخواست نیز به هیات تشخیص رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 23.8 درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه به منظور بررسی چگونگی اجرای قانون کار و آیین نامه های مربوط، بازرسان این اداره 298 مورد بازرسی ادواری و موردی از واحدهای کارگری، انجام دادند که نسبت به بهار سال گذشته حدود 20 درصد افزایش دارد.
وی گفت: همچنین در مدت یاد شده به منظور ارتقای سطح آگاهی مشمولان قانون کار، 374 نفرساعت آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان برگزار شده است.
اسماعیل پناه تعداد کارجویان ثبت نامه شده در کاریابی های شهرستان را، 80 نفر اعلام و اظهار کرد: تاکنون برای 25 نفر از آنان شغل ایجاد شده و همچنین تعداد هفت موافقت نامه تشکیل تعاونی صادر و هفت تعاونی هم به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.