مجتبی شاکری روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود:‌ مبارزه با مواد مخدر باید به یک جهاد بزرگ بزرگ مردمی تبدیل شود و زمینه مشارکت خیران نیز در این راه فراهم شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد در مواردی باعث فقر فرهنگی و عدم حضور مثبت و مؤثر افراد در مسائل اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع بلای خانمان‌سوز اعتیاد در سطح شهر و روستا باید به طور جدی در دستور کار باشد.
وی گفت: باید با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی منسجم تر نسبت به عواقب اعتیاد به مواد مخدر، ازابتلای نسل جوان به این بیماری سخت و جانکاه و خانمان‌سوز جلوگیری شود.
فرماندار خلیل‌آباد بابیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر خانواده‌ها و نسل جوان و نوجوان را تا مرز نابودی پیش می‌برد، اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیان باید برای بالا بردن اطلاعات خانواده‌ها به ویژه نسل جوان در شهرستان برنامه‌ریزی شود.
وی با قدردانی از نیروی انتظامی گفت:‌ این نیرو در برخورد مستقیم با سوداگران مرگ و پاکسازی مناطق و پاتوق های مواد مخدر بوده خوب عمل کرده است.
وی با گرامیداشت پنجم تیرماه - سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر- اظهار کرد: باید در راستای بزرگداشت این روز و اجرای برنامه‌های فرهنگی باهدف افزایش اطلاعات و پیشگیری از اعتیاد جوانان با حضور خیران، اصحاب رسانه و روحانیان برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده‌های شهدا اعلام کرد: اگر رشادت‌های مرزبانان نبود روزانه هزاران کیلو مواد مخدر وارد کشور می‌شد و اعتیاد خانواده‌های بیشتری را تهدید می‌کرد.
فرمانده انتظامی خلیل‌آباد نیز در این نشست، ضعف اطلاعات درباره مضرات مواد مخدر را وجه مشترک تمام افراد مبتلا عنوان کرد و گفت: امروزه « پان» یکی از مواد مخدر جدید و خطرناکی است که مردم آشنایی لازم و آگاهی مناسب از عواقب مصرف آن را ندارند.
نبی‌الله رحمانی با بیان اینکه این ماده مخدر در قالب آدامس از خارج از مرزها وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: آدامس پان توهم ‌زا و تحریک‌کننده است و به عنوان جدیدترین نوع مواد مخدر خطر جدی برای بدن دارد.
وی تأکید کرد: باید دقت لازم را داشته باشیم که مردم از مصرف کالاهایی فاقد برچسب وزارت بهداشت خودداری کنند.
وی گفت: در یک ماه اخیر، 6 کیلو گرم مواد مخدر در تعامل با پلیس بجستان در ایست و بازرسی شهرستان کشف شده و 19 سوداگر مرگ نیز در این مدت دستگیر شده اند.
شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/6012 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.