محمدرضا شفیعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در انتهای سال 91 درآمد این شرکت 221 میلیارد ریال بوده است در حالی که در پایان سال 95 این میزان به 468 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد:علت این افزایش درآمد، تغییررویکرد پست به خدمات با ارزش افزوده بیشتر و خدمات الکترنیک به جای خدمات سنتی است.
شفیعی گفت: از جمله طرحهای با ارزش افزوده بیشتر می توان به خدمات نیابتی و انعقاد قرار داد با دهها سازمان و دستگاه مختلف استان اشاره کرد که موجب افزایش ترافیک مرسولات قراردادی از 14 هزار و 950 مرسوله در سال 92 به 36 هزار 975 مرسوله در سال 95 شد که حکایت از رشد 147 درصدی در این زمینه دارد.
وی همچنین گفت: در انتهای سال 91 ترافیک سرویس پست ویژه(ارسال مرسوله در مدت زمان معلوم ) با 95 هزار مرسوله با رشدی 318 درصدی به 397 هزار مرسوله در سال 95افزایش یافت.
وی اضافه کرد:‌سرویس عادی(پست مرسوله بدون تعهد زمانی) با ترافیک 30هزار و 327 مرسوله در انتهای 95 نسبت به انتهای سال 91 با 16 هزار مرسوله رشد 89 درصدی را رقم زده است.
او اضافه کرد:از دیگر اقدامات اداره کل پست خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید می توان به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک دراستان اشاره کرد.
شفیعی گفت: توسعه سیستم یکپارچه مبادله و توزیع مرسولات پستی در سطح استان، تجهیز نامه رسان ها به گوشی های هوشمند و استفاده از سیستم ( Mobile /PDA) به تعداد290 دستگاه و ارتقای پهنای باند خطوط MPLS در سطح استان به 40 مگابایت در طول دولت یازدهم انجام شده است..
وی گفت: حذف تمبر و نقش تمبر در مورد مرسولات پیشتاز، سفارشی و ویژه و دریافت هزینه پستی این مرسولات با تولید بارکد هوشمند به صورت الکترونیکی از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته است.
مدیر کل پست استان افزود: علاوه بر سرویس های یاد شده؛ خدمات پست همراه با شماره گیری #193* (دسترسی به انواع خدمات پستی در بستر تلفن همراه) و پست مالی و خدمات نیابتی و اسنادی و یا همان برون سپاری خدمات اجرایی سایر سازمان ها به پست از جمله اقدامات چند سال گذشته پست در استان است.
وی به توسعه خدمات و همکاری های این اداره کل در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: تجهیز مرکز تجزیه و مبادلات پست استان به منظور کنترل کیفیت مرسولات پست نامه ها با اولویت مرسولات خارجه وارده به آنتن مجهز به فناوری سیستم شناسایی امواج رادیوی RFID و راه اندازی واحد پست خارجه در ناحیه 8 پستی مشهد و شهرستانهای سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه ازجمله دیگر اقدامات قابل توجه این اداره کل است .
سرانه استفاده از خدمات پستی در ایران 11بسته یا مرسوله پستی در سال است که این شاخص در جهان 50مرسوله می باشد.
استان خراسان رضوی یا جمعیت شش میلیون نفر، سه میلیون نشانی پستی دارد.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.