مرضیه کسرایی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح 350 زوج پس از انجام مشاوره های ژنتیک برای مرحله تخصصی تر به پزشک متخصص و 60 نفر نیز برای انجام آزمایش های تخصصی ژنتیک به مرکز استان معرفی شدند.
وی اظهار کرد: اجرای طرح مشاوره ژنتیک و غربالگری رایگان قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی انجام می شود.
وی گفت: تمام خدمات اعم از غربالگری، معاینه پزشک، مشاوره ژنتیک و آزمایش ها تا سقف 50 میلیون ریال به صورت رایگان ارائه می شود.
کسرائی فر با بیان اینکه برای مرحله غربال، معاینه و اجرای کمپین بیش از 780 میلیون ریال تامین شد، افزود: دفاتر ثبت ازدواج، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان در اجرای این طرح با بهزیستی همکاری دارند.
وی اظهار کرد: بر اساس آمار موالید 2 تا پنج درصد نوزدان دچار بیماریهای ژنتیکی یا ناهنجاری مادرزادی هستند و ناآگاهی در زمینه پیشگیری نیز عامل بسیاری از این بیماریها و معلولیت هاست.
وی گفت: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت ها و افزایش سطح آگاهی مردم، طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها را ارائه می کند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.