دکتر محمدجواد یزدانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شبکه بهداشت و درمان کاشمر هم اینک علاوه بر پوشش سه شهرستان خلیل آباد، بردسکن و کاشمر مراجعانی از شهرستانهای فیض آباد، بجستان، طبس، تربت حیدریه و گناباد نیز دارد.
وی ادامه داد: آمار بالای تصادفات جاده ای و گستردگی جغرافیایی ضرورت توسعه جراحیهای مغز و اعصاب را در این خطه از اولویتهای مهم حوزه سلامت قرار داده است لذا از کمک نیکوکاران برای تامین هزینه های توسعه و ارتقا حوزه مغز و اعصاب استقبال می شود.
دستگاه آندوسکوپی مغز برای تومورهای مغزی و به منظور جلوگیری از باز کردن جمجمه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش تشخیص پزشکی هم در سطح خراسان رضوی هم اکنون در مشهد ارائه می شود.
با راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در کاشمر طی هفت ماه گذشته تاکنون 140 مورد عمل جراحی در این شهرستان انجام شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از ابتدای استقرار جراح مغز و اعصاب در این شهر بخشی از تجهیزات مورد نیاز عملهای جراحی با مشارکت دولت و خیران سلامت تهیه شد و اینک تنها بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این بخش باقی مانده است.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمهیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.