یاور عباس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویداد مشهد 2017 همچنین فرصتی مغتنم برای تعمیق وحدت در جهان اسلام محسوب می شود و می تواند نقش بسیار مهمی در منطقه ایفا کند.
وی به ظرفیتهای عمیق فرهنگی و هنری مشهد نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون برنامه های بسیار ارزشمندی در خصوص پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این شهر برگزار شده که به نظر می رسد از نظر کمیت و کیفیت قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان اسلام نیست.
سرکنسول پاکستان در مشهد ادامه داد: باید از فرصت باقی مانده رویداد مشهد 2017 برای نزدیک کردن فرهنگ میان کشورهای مختلف جهان اسلام استفاده کرد.
وی به روابط ارزشمند پاکستان و ایران نیز اشاره و بیان کرد: پاکستان در برخی از حوزه های فرهنگی دارای اشتراکات بسیار زیادی با جمهوری اسلامی ایران است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
عباس گفت: با گسترش همکاری میان کشورهای اسلامی آینده بهتری برای دنیای اسلام رقم می خورد، بر همین اساس باید با تبادل تجربیات زمینه رشد آنها را بیش از پیش را فراهم کرد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(آیسسکو) هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می کند که در سال جاری میلادی کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است. پنجم بهمن پارسال مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.