علی منصوریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 2500 پایگاه اوقات فراغت ویژه برنامه های متعدد گذران تابستان دانش آموزی در سطح خراسان رضوی برپا شده است. این شمار پارسال دو هزار پایگاه بود.
وی اوقات فراغت تابستانی را فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با حداقل یک مهارت ذکر و بیان کرد: بر همین اساس شعار محوری برنامه های اوقات فراغت تابستانی امسال 'یک مهارت برای اشتغال و تولید' با توجه به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: پایگاهها برای ثبت نام دانش آموزان فعال شده و آغاز برنامه های اوقات فراغت بعد از پایان ماه مبارک رمضان است. این پایگاهها در اردوگاههای فرهنگی تربیتی، درالقرآنها، مدارس ،کانونهای ورزشی، پژوهش سراها و سایر مراکز مانند مرکز مشاوره و هسته های مشاوره برپا شده اند.
وی گفت: در این چارچوب دانش آموزان برای بهره گیری در اوقات فراغت خود از رشته های مختلف شامل 20 رشته ورزشی، 40 رشته فرهنگی هنری، فعالیتهای گروهی اردویی، گردشگری، بوم گردی، زیارت و مهارت آموزی در هنرستانها می توانند ثبت نام کنند.
منصوریان افزود: پارسال 276 هزار دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت شرکت کردند که با توجه به افزایش تعداد پایگاهها پیش بینی می شود امسال بیش از 300 هزار دانش آموز به مدت هشت هفته زیر پوشش برنامه های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار گیرند.
استان خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.