حسن استوار آذر دوشنبه شب در جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به راه اندازی سامانه امور جوانان در سه سال اخیر اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان استان اهتمام جدی در خصوص اوقات فراغت دارد و این سامانه باعث شد وضعیت را بهتر رصد کنیم.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته هم عزم جدی دستگاه تعلیم و تربیت در این موضوع را شاهد بودیم،افزود: این سامانه رصد وضعیت را بهتر کرد و از بین دستگاه های عضو سامانه شهرداری تبریز مقام اول و آموزش و پرورش رتبه دوم را در این خصوص کسب کردند.
استوار آذر با تاکید بر کیفی سازی کلاس های اوقات فراغت خواستار واگذاری مدارس بزرگ برای اجرای برنامه های سازمان های دیگر شد و گفت: پرتال سایت همگام با سامانه ستاد منطبق شود تا مسئولان دبیرخانه استان از این آمار نتیجه گیری و برنامه ریزی کنند.
وی یکی از آفت های اوقات فراغت را استقبال کم دانش اموزان مقطع متوسطه از کلاس های تابستانی اعلام کرد و خواستار همکاری بین بخشی در حل این موضوع شد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ساماندهی نیروی انسانی را یکی از موضوعات محوری آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت کمبود نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید در استان نیست.
پاشایی با اشاره به اینکه نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پروش در سراسر استان اجرا شد، خاطر نشان کرد: در این راستا تمامی مدارس آذربایجان شرقی دارای برنامه آموزشی سالانه می باشند.
وی با تاکید بر اینکه روند هدایت تحصیلی در استان با کمترین نارسایی و با هماهنگی بین بخشی صورت می گیرد، افزود: با برنامه ریزی، نظارت جدی و تلاش شبانه روزی در روند اجرایی برنامه امتحانات داخلی و نهایی خللی مشاهده نشد.
پاشایی با اشاره به افتتاح 105 طرح آموزشی و رفاهی در هفته دولت سال گذشته،خاطر نشان کرد: امسال هم با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی شاهد افتتاح پروژه های جدید در استان خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امسال بخشی از بودجه فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزش اختصاص داده می شود،گفت: تلاش مجموعه بر غنی سازی کمی و کیفی اوقات فراغت دانش آموزان است.
معاون فرهنگی شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: شهرداری تبریز آماده واگذاری مراکز فرهنگی جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری، تبریز گردی است که برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان آماده ارائه خدمات به آموزش و پرورش استان هستیم.
وی افزود: همچنین جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مناطق کم برخوردار، شهرداری تبریز آماده تجهیز فضاهای آموزش و پرورش در آن مناطق هستیم.
حدود 700 هزار دانش آموز در بیش از 8 هزار مرکز آموزشی آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.