به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، محمد حسن واحدی در نخستین همایش رابطان ادارات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان افزود: برای تحقق مشارکت مردمی نیاز به فرهنگ سازی و برای فرهنگ سازی نیز نیاز به آموزش صحیح و به موقع است.
وی نقش ایرانیان در بازسازی و توسعه اماکن مقدس عراق را برخاسته از اعتقادات دینی مردم و پایبندی آنها به تداوم ارزش های اسلامی دانست.
وی به تشریح جایگاه خراسان رضوی در کشور پرداخت و اظهار کرد: تامین تغذیه و اسکان روزانه 160 هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از سوی این استان بیانگر نقش برجسته آن است.
واحدی گفت: زیرساخت های زائر پذیری در مشهد باید به حد اعلای خود برسد تا زائر کمترین دغدغه نسبت به ضروری ترین نیازهای خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه بستر زیارت حضرت امام رضا (ع) برای گروه هایی چون خانواده شهدا و بازنشستگان کشور هم فراهم شده است، افزود: این برنامه از طریق زیارت گروهی مبدا به مبدا عملیاتی شده و در حال توسعه است.
وی اظهار کرد: این تصمیم فقط محدود به زائران ایران نیست بلکه زائرپذیری گروهی از کشورهایی چون پاکستان، عراق، آذربایجان و ترکیه نیز در دست بررسی و اقدام است.
واحدی از هزینه سه هزار میلیارد ریال در استان برای توسعه و تعمیق زیارت و استقرار زائر در مشهد خبر داد و گفت: در سایه زیارت دو موضوع مهم سیاحت و سلامت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بهره برداری از رادیو ماهواره ای زیارت، راه اندازی سامانه جهاد خدمت و بنیاد خادمین رضوی برای ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و راه اندازی شبکه ملی زیارت برای سال آینده از دیگر اقدامات متولیان امر زیارت در خراسان رضوی است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.