فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب، آیات عظام، فرهیختگان، مسئولان و روسای جمهور گذشته و حال کشور طی پیام هایی رحلت ایشان را تسلیت گفتند و از آیت الله رفسنجانی به نیکی یاد کردند.
محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: به نیکی یاد کردن از فردی توسط مردم به معنای ماندگاری نام نیک وی در تاریخ است.
وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی 60 سال فعالیت سیاسی، انقلابی و فرهنگی در این کشور داشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی و تامین رفاه مردم تلاش بسیار کردند.
وی بیان کرد: مبارزه برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه فعالیت برای تثبیت انقلاب اسلامی و حرکت در جهت رفاه و توسعه کشور از سوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان روشن است.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که آن مرحوم را در خواب دیدند، در تماس تلفنی با اعضای خانواده می گویند آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه فعالیت های قرآنی خود را داشته و نگران از سرنوشت آثار قرآنی بوده و تقاضا کرده که آثار قرآنی اش در اختیار فرهیختگان و قرآن پژوهان کشور قرار گیرد.
محسن هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از همان ابتدای مبارزات انقلابی هیچگاه از فعالیت های قرآنی غافل نشد و حتی در زندان 22 جلد دفترچه قرآنی را تالیف کردند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود فشارهای مسئولیتی و دغدغه های مدیریتی هرگز از فعالیت های قرآنی دوری نکرد.
وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در نهایت با همکاری اساتید حوزه علمیه قم و مرکز فرهنگ و معارف قرآنی 53 جلد کتاب تفسیر و فرهنگ قرآنی تالیف کرد که اکنون پس از رحلت وی، این کتابها چاپ و منتشر شده است.
وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر اینکه یک فرد صاحب نام در عرصه سیاست و مدیریت کشور بود، قرآن پژوهی فعال به شمار می رفت که انتظار می رود در کنار گرامیداشت یاد آن مرحوم به عنوان یک سیاستمدار برجسته، قرآن پژوهی و فعالیت های فرهنگی ایشان نیز معرفی شود.
محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک فرد سیاسی و اجتماعی از همان ابتدای فعالیت های خود همواره دغدغه رفاه و توسعه کشور را داشت و نخستین فعالیت اجتماعی و فرهنگی ایشان مربوط به سال 1346 و راه اندازی بنیادی به نام بنیاد رفاه با همکاری اصناف در تهران بود.
وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که تلاش همه مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد که این رفاه از طریق توسعه و ایجاد اشتغال میسر است، ایشان همواره دغدغه اسلام انقلابی و اعتدالی داشته و امیدوار بوده است که جوانان با اسلام واقعی آشنا شوند و مسیر حق را طی کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز از تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل این دانشگاه رونمایی و مجتمع فرهنگی این دانشگاه نیز به نام وی نامگذاری می شود.
عباس شیخ الاسلامی افزود: مجتمع فرهنگی مذکور در زمینی به مساحت 55 هزار و 200 مترمربع با اعتبار 22 میلیارد ریال ساخته شده و ظرفیت یکهزار و 100 نفر را دارد.
وی بیان کرد: این مجتمع دارای سالن آمفی تئاتر، سالن پذیرایی، مسجد و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.
وی اظهار کرد: تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز توسط یکی از هنرمندان بنام مشهدی به مدت یک ماه ساخته شد که جنس آن از بتن می باشد و دارای ابعاد یک متر و 30 سانتیمتر در یک متر و 10 سانتی متر می باشد.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده: شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.