به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اصغر امینی یکشنبه شب در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) که با حضور قشرهای مختلف مردم این شهرستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: امام (ره) بر عهد و پیمانی که با ملت بسته بود تا آخرین لحظه عمرش وفادار بود و تحت هیچ شرایطی راه و هدف خود را تغییر نداد.
وی عنوان کرد: آن بزرگوار در برابر دشمنان مقاومت کرد و هیچگاه زیر بار ظلم و تهدید و تحریم نرفت و ملت ایران نیز همانطور که در لحظه ورود امام به میهن اسلامی از ایشان استقبال کرد، در روز وداع وی با حضور میلیونی خود پیکر پاک و مطهر امام خود را تشییع کرده و به خاک سپرد.
وی گفت: امام خمینی شخصیتی بود که همه گروه ها و جریان ها را به خود پیوند زده بود و امروز 28 سال پس از رحلت آن مرد الهی، مجالس باشکوهی در سراسر ایران اسلامی برای بزرگداشت وی برپا شد.
امام جمعه بردسکن به برخی از مولفه ها و شاخص های مکتب امام (ره) اشاره کرد و التزام به اسلام ناب محمدی را اولین اصل در این مکتب دانست و گفت: امام با شکستن حصار تحجر، انفعال، ارتجاع و التقاط نگذاشت دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
وی مقابله با استکبار جهانی را یکی دیگر از مولفه ها و شاخص های مکتب امام (ره) برشمرد و گفت: متاسفانه امروز عده ای شعارهایی می دهند که بوی زد و بند با استکبار جهانی می دهد که این با سیره و خط امام خمینی هیچ سازگاری ندارد.
حجت الاسلام امینی عنوان کرد: کسانی که تحقق دهنده منویات مقام معظم رهبری باشند در واقع ادامه دهنده راه امام (ره) هستند و روح امام را خوشحال می کنند.
وی بر بازخوانی و مطالعه وصیت نامه الهی سیاسی امام تاکید کرد و گفت: کسانی که در خط و مسیر امام و رهبری حرکت کنند هیچگاه به انحراف کشیده نمی شوند و باید این مهم در حوزه کاری مسئولان نهادینه شود.
حجت الاسلام امینی مردمی بودن امام و نقش موثر مردم را در همه صحنه ها تاثیرگذار دانست و گفت: حضور مردم در همه صحنه ها تحول آفرین است که مصداق عینی آن حضور بیش از 40 میلیونی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه بود که امید دشمنان را به یاس تبدیل کرد.
امام جمعه بردسکن با بیان اینکه دوران رقابت انتخاباتی تمام شده، گفت: امروز همه باید در کنار یکدیگر با اتحاد و همدلی درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و نباید عده ای به اختلافات دامن بزنند.
وی با اشاره به سخن امام (ره) که میزان را رای ملت خواندند، گفت: همه باید به قانون احترام بگزارند و تایید انتخابات توسط شورای نگهبان به منزله مهر تاییدی برانتخابات است و همه باید تمکین کنند.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.