به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صدرالدین شریعتی شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مصلی اعظم تبریز اظهار کرد: همه ما با این حضور انقلابی که داریم همیشه از امام و راه امام و فرهنگ، معارف و یاد امام راحل دفاع کنیم و این سرمایه بزرگ را به آیندگان بسپاریم.
وی ادامه داد: همچنان که همه دلها به این حقیقت علاقمند است که ان شاالله این پرچم نهضت و قیام مقدس را به دست رهبرمعظم انقلاب تقدیم امام زمان (ع) کنیم.
وی با بیان اینکه امام راحل شخصیت فوق العاده استثنایی در جهان امروز بود گفت: در آن زمان کل کفر و شرک و تمام نفاق و آلودگی ها دست به دست هم داده بودند تا قرآن و اسلام را از جوامع بشری بگیرند و تاریخ و معارف اسلامی را عوض و جابجا کنند، خداوند، امام خمینی (ره) را به عنوان احیاگر اسلام و قران و بازسازی مکتب ولایت و عاشورا برانگیخت.
حجت الاسلام شریعتی افزود: استکبار جهانی چه شرقی و غربی دست دردست هم داده بودند و برای بریدن اسلام و نابودی قرآن هر دو باهم کار می کردند.
وی اضافه کرد: در این جهان پراز کفر و شرک و نفاق، امام راحل تحول و انقلابی ایجاد کرد که انفجار نور بود و دشمنان گفتند که انقلاب در ایران حرکتی بود که لرزه بر جهان انداخت.
وی اضافه کرد: هرچه دشمنان و استکبار جهانی برای براندازی این انقلاب و حرکت تلاش کردند، نتوانستند و با گذشت 38 سال از انقلاب مقدس همچنان با قدرت و صلابت همه راه ها را در نوردیده و همه برنامه های استکبار خنثی شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی راست قامت، قوی، شکوهمند و مقتدر در مقابل کل دنیا ایستاده و اکنون کشور ایران جزو هفت کشور قدرتمند جهان است.
وی افزود: قیام های بسیاری در جهان اتفاق افتاده ولی هیچ کدام از آنها مانند انقلاب اسلامی، مقدس نبوده و اثربخشی نداشته است.
حجت الاسلام شریعتی با بیان اینکه ریشه این نهضت در قرآن و اسلام بوده و خمیرمایه ان مکتب ولایت است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بر چهار اصل مهم که بر گرفته از قرآن است، توجه داشت و جانشین و وارث امام نیز با حکمت و صلابت و قدرت فوق العاده خود این چهار اصل را ادامه می دهند.
وی با اشاره به اینکه تقوا، عدم توجه به منافقین و کفار، توکل بر خدا و سبک زندگی اسلامی از جمله اصول مهم امام خمینی (ره) بود، گفت: سبک زندگی که ما باید انتخاب کنیم سبک زندگی غربی و برنامه های یونسکو و سند 2030 نیست، اینجا ایران اسلامی و مملکت قران و ولایت و امام زمان (عج) است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تمام سردمداران عالم در اتاق های فکر خود برای براندازی انقلاب اسلامی تلاش می کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی بیست دقیقه ای تمام برنامه های ساخته و پرداخته استکبار را برهم می زند و این نشان از صلابت و قدرت ایشان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در طول این 38 سال توانستیم جنگ، تحریم ها و محدودیت های مختلف را اداره کنیم همه این ها با توکل بر خدا و تبعیت از اسلام و با تقوا و پاکی رسیده ایم.
وی با بیان اینکه مبادا بعضی ها خیال کنند که اگر از انقلاب، اسلام، قران و امام و رهبری عبور کنند به جایگاه رفیعی می رسند، گفت: اقتدار، بزرگی، عظمت و جایگاه والای ما با قران و اسلام، امام ، ولایت فقیه و خون شهداست.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.