به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت بیست‌ و ‌هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: بر اساس آیات قرآن کریم نزدیکترین افراد به حضرت ابراهیم (ع) کسانی هستند که از ایشان تبعیت می‌کنند، طبق این آیه به این مفهوم می‌توان دست یافت که نزدیکترین افراد به امام زمان(عج) کسانی هستند که از ایشان تبعیت می‌کنند و این یک قانون کلی در قرآن به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه نسبت سببی، شاخصه نزدیک بودن با امام نمی‌شود،‌ ادامه داد:‌ تبعیت از امام راحل آنقدر مهم است که اگر کسی از آن مخالفت کند حتی اگر از اقوام ایشان هم باشد، به او نزدیک نخواهد بود.
این استاد حوزه افزود: بسیاری از افراد در ابتدای انقلاب، همراه و یاور امام راحل بودند،‌ اما در طول زمان رنگ باخته و از همراهی انقلاب اسلامی ایران دست برداشته و به خاطر تکبر و غرور، در مسیر مخالف خط امام خمینی (ره) گام نهادند.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در مسیر انقلاب اسلامی،‌ باید امام خمینی (ره) را شاخصه رفتار خود قرار دهیم، زیرا امام (ره) در تمام مسیر زندگانی خویش، اهل عبودیت و ولایتمداری بودند و پیوسته در برابر ظلم و استکبار می‌ایستادند.
حجت الاسلام رحیمیان برائت از کفار و مستکبران را ویژگی مهم امام خمینی(ره) معرفی و بیان کرد:‌ امام راحل در سخنان خود به صورت مستقیم از برخی جریان‌های سیاسی اعلام بیزاری کرد و آنها را ظالم و منافق برشمرد، حال کسانی که اکنون از آنها حمایت می‌کنند،‌ یقینا از مسیر امام راحل خارج شده اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دنبال کشورگشایی نبود، بلکه برای اسلام و بیداری اسلامی در جهان انقلاب کرد، افزود: امام به مسئولان و همه ملت ایران عنوان کردند که 'من باز می‌گویم همۀ مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‏تان ـ به خیال خام خودشان ـ بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‏ای آرامتان نمی‏ گذارند'.
مراسم گرامیداشت بیست‌ و ‌هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام رضا (ع) یکشنبه شب با حضور آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران و مسئولان برگزار شد.
خبرنگار:توحید آرش نیا**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7498/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.