این اداره کل روز چهارشنبه به نقل از ابراهیم نصری گزارش داد: خراسان رضوی پس از هرمزگان دومین استان کشور است که دستگاه اسکنر جاده ای را با توانایی تشخیص ترکها، شیارها، شیبهای طولی و عرضی و همچنین ناهمواریهای سطحی آسفالت بکار می گیرد.
وی افزود: این دستگاه ترکها و شیارهای طولی و عرضی رویه آسفالت را تا عمق 25 سانتیمتر و عرض سه متر و 70 سانتیمتر شناسایی می کند.
​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: جاده های این استان از مهمترین راههای ارتباطی در کشور محسوب می شوند لذا ارتقای ایمنی، نوسازی و رفع نقاط پرتصادف و دارای تصادف آن در اولویت برنامه ‌های این اداره کل است.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: دستگاه اسکنر جاده‌ای با استفاده از پرتو خطی لیزری و دوربین‌هایی با سرعت بالا، بر اساس مسافت سنج و موقعیت یاب اندازه‌گیری دقیقی از خرابیهای سطحی انجام می‌دهد که می تواند در برطرف کردن نقاط پرتصادف و دارای تصادف در جاده ها تاثیر بسزایی داشته باشد.
احمد نوعی قالیباف افزود: این دستگاه با عقد قرارداد بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بکارگیری شده است.
وی ادامه داد: با استفاده از اسنکر جاده ای در خراسان رضوی تاکنون اطلاعات وضعیت رویه 600 کیلومتر راه اصلی در مسیرهای مشهد - تایباد، مشهد - قوچان و کنارگذر شمالی مشهد برداشت شده است. از خروجی این برداشتها می توان در تصمیم گیری چگونگی و تعیین روش ترمیم و مرمت رویه های آسفالت استفاده کرد.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.