حسین عسگریان عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان آزمایشگاه ‌ها و کارگاه ‌های دانشگاه مهندسی فناوری‌ های نوین قوچان افزود: وزارت علوم به دنبال توجه ویژه به دانشجویان بی‌ بضاعت و مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه ‌هاست.
وی با بیان این که دانشگاه مهندسی قوچان برای بقا باید به دنبال رشته ‌های جدید باشد، اظهار کرد: ایجاد برخی رشته‌ ها جاذبه ایجاد نمی‌ کند در صورتی ‌که رشته ‌های دارای جاذبه می‌ تواند شغل و بازار کار فراهم سازد.
وی از توجه دستگاه‌ های اجرایی و سازمان ‌های استانی به رشته ‌های غیر سنتی خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه ‌های آموزشی، آموزش کوتاه ‌مدت و بازآموزی مهندسی می‌ تواند موجب جلب نظر دانشجویان به این دانشگاه شود.
عسگریان ایجاد رشته ‌های غیر سنتی را دارای توجیه و جاذبه دانست و افزود: حرکت به سوی این رشته ها می‌ تواند این دانشگاه را به یک دانشگاه رده اول در استان تبدیل کند.
رئیس دانشگاه مهندسی فناوری ‌های نوین قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه 56 درصد دانشجویان این دانشگاه از استان خراسان رضوی هستند، گفت: 2 هزار و 864 دانشجوی این دانشگاه در هفت رشته گرایش کارشناسی ارشد و 15 رشته گرایش کارشناسی تحصیل می‌ کنند.
علی‌اصغر بهشتی افزود: وجود رشته‌ های مختلف مهندسی در این دانشگاه موجب شده است این دانشگاه پس از دانشگاه فردوسی مشهد مورد علاقه و توجه بسیار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: سالانه حدود 250 نفر از این دانشگاه به مقاطع بالاتر در دانشگاه ‌هایی همچون امیرکبیر و صنعتی شریف وارد می ‌شوند.
ساختمان آزمایشگاه ‌ها و کارگاه ‌های دانشگاه مهندسی فناوری ‌های نوین قوچان با 1500 متر زیربنا توسط خیرین احداث شده است.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان دارای بیش از 15 هزار دانشجو و 10 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.