یوسف نیکروز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح «جواز تحصیلی» دانشجویان استعداد برتر در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی خبر داد و افزود: هرسال از اول تیر تا شهریورماه فراخوان جذب دانشجویان برتر انجام می‌شود.
وی داشتن معدل بالا، انجام اختراع و فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ملاک اعطای جواز تحصیلی به دانشجویان دانست و افزود: تجاری‌سازی اختراع نخبگان از برنامه‌های بنیاد نخبگان است.
نیکروز عنوان کرد: برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی، جشنواره‌های خوارزمی، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن نیز مشمول این طرح هستند.
نیکروز عنوان کرد: شناسایی نخبگان و مخترعان و حمایت از آنان در مقاطع ابتدایی با هدف توسعه علمی کشور از اولویت‌های بنیاد نخبگان است.
وی تصریح کرد که بنیاد نخبگان از استادان سرآمد و شامخ در چهار کرسی آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد که شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی از ویژه‌برنامه‌های بنیاد نخبگان است که در قالب این طرح حمایت خوبی از دانش آموختگان برتر نظام آموزش عالی انجام خواهد شد.
نیکروز پرداخت وام، جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، استفاده از تسهیلات خدمت نظام وظیفه، تسهیلات فرهنگی و وام مسکن و ازدواج را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
وی برگزاری جشنواره‌های اختراعات را یکی از برنامه‌های کاربردی بنیاد نخبگان برای حمایت از مخترعان دانست و افزود که در سال جاری جشنواره اختراعات با شرکت 15 استان با ارائه 77 اختراع در یاسوج برگزار شد و از 14 طرح برتر سطح سه 2 مورد از کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
در سال جاری جشنواره اختراعات با شرکت 15 استان با ارائه 77 اختراع در یاسوج برگزار شد و از 14 طرح برتر سطح سه 2 مورد از کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
وی به اجرای مطلوب طرح شهاب (شناسایی استعدادهای برتر) در مدارس برای شناسایی استعدادهای برتر اشاره کرد و گفت: در شهرستان دنا دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم، باشت پایه چهارم و پنجم، بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و مناطق عشایر پایه چهارم زیرپوشش این طرح قرارگرفته‌اند.
نیکروز بیان کرد: در قالب طرح شهاب دانش آموزان نخبه در هر تخصصی تا مقطع دبیرستان شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.