آیت الله سید مصباح عاملی روز سه شنبه در همایش طلایه داران هدایت در حرم مطهر رضوی افزود: هم اینک 30 هزار طلبه در حوزه علمیه خراسان مشغول تحصیل هستند. افزایش طلاب به امر تبلیغ، هدایت فرهنگی و دینی جامعه در راستای عمل به مبانی دینی کمک می کند.
وی ادامه داد: در عرصه تبلیع مشارکت مطلوبی بین حوزویان و اعضای شورای عالی حوزه علمیه وجود دارد اما ایجاد تحول در جامعه نیازمند مشارکت همگانی است. حوزه های علمیه هم نیازمند تحول و به روز شدن بر اساس نیاز جامعه و پاسخگویی مناسب به سئوالات شرعی در شرایط کنونی هستند که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی جامعه و فعال شدن طلاب از همان ابتدای تحصیل در امر تبلیغ و مخاطب شناسی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: مبلغان باید معارف مهدوی را تبیین کنند و در برنامه فرهنگی، تربیتی و تبلیغی اهتمام ویژه ای نسبت به تامین نیاز مردم براساس مبانی قرآنی داشته باشند.
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: مبلغان علاوه بر اهتمام جدی نسبت به تفسیر آیات قرآن کریم به ویژه سوره الحدید، پرداختن به معضلات اجتماعی، فضای مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت نماز و روزه را در فعالیتهای تبلیغی خود مورد توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: امسال 2 هزار و 500 مبلغ زن و مرد به روستاها و نقاط محروم خراسان رضوی اعزام می شوند که مهمترین رویکرد تبلیغی آنان ترویج سبک زندگی اسلامی، هدایت اخلاقی و انقلابی، توجه به احیا فریضه زکات و مقابله با آسیبهای اجتماعی است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.