به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود:انتخابات فرصتی است که پیش روی همه ملت گذاشته شده و تعیین رئیس جمهوری به وسیله مردم انجام می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی شده بیش از 70 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند،‌ گفت:تصمیمات رئیس جمهوری باید با هوشیاری کامل و بر اساس تدبیر و عقلانیت اتخا ذشود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری باید از بداخلاقی ها و مسائلی که موجب لغزش مردم می شود اجتناب کند زیرا مردم این روزها با بداخلاقی و سوء استفاده های بسیار زیادی مواجه شده اند و حتی تهمت ها و افتراهایی بدون دراختیار داشتن مستندات لازم زده شده است.
حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه طرح این موضوعات باعث رنجش مردم شده است، خاطر نشان کرد: ما امروز احتیاج به رئیس جمهوری داریم که از حاشیه پردازی و حاشیه سازی اجتناب کند و به مسائل اصلی کشور بپردازد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معضل اصلی کشور اشتغال و ایجاد رفاه برای مردم است لذا رئیس جمهوری نباید به موضوعاتی که اولویتی ندارد،‌بپردازد.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری خوب آن است که استکبار ستیز و شجاع باشد زیرا بر اساس نص قرآن کریم مومن باید با مومنین دیگر مهربان باشد و به دشمن روی خوش نشان ندهد و این یک راهبرد اساسی در جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما درجنگ استکبار ستیزی، مقاومت، تلاش و عدم اعتماد به دشمن بود، گفت: اگر در دفاع مقدس پای میز مذاکره می نشستیم و آتش بس اعلام می کردیم نمی توانستیم حتی یک وجب از خاک کشور را پس بگیریم.
وی ادامه داد: تعهد داشتن به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی و اهداف بلند نظام ویژگی دیگر یک رئیس جمهوری خوب است و در نظام اسلامی اهداف بلندی را دنبال می کنیم که تحقق آن ها فرصت زیادی را می طلبد زیرا جمهوری اسلامی گفتمان اسلامی را در دنیا به راه انداخته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز غرب با چالش های بسیار زیادی مواجه شده و اکنون به زانو در آمده است، اظهار کرد: در این سال ها جریان استکبار بدعهدی خود را نشان داده و ثابت کرده که امید بستن به استکبار یک موضوع انحرافی و خلاف راه اساسی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام پژمانفر پاک دستی را از ویژگی های یک رئیس جمهوری مناسب دانست و گفت: در چند سال اخیر بحث حقوق های نجومی حرکت بسیار زشتی بود که دل مردم ایران را آزرد لذا رئیس جمهوری آینده باید موضوع حقوق های نجومی را برای همیشه حل کند.
وی گفت: مردم انتظار دارند مسئولان در برابر فساد بایستند و در این خصوص رئیس جمهوری آینده باید برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشد و با ادبیات واحد در مقابله با فساد ایستادگی کند.
وی ساده زیستی را از ویژگی های مهم یک رئیس جمهوری خوب دانست و گفت: امروز یکی از اتفاقاتی که در جامعه رخ داده این بوده که اگر ما در این کشور کاری انجام داده ایم امتیاز بیشتری نسبت به بقیه داریم این در حالی است که نباید عوام فریبی کنند.
حجت الاسلام پژمانفر اظهار کرد:اینکه می گویند ارتباط با مردم عوام فریبی است حرف کذب و بی اساسی است بلکه باید حرف مردم را شنید در حالی که برخی از مسئولان در سال های گذشته دیوار های بلندی بین مردم کشیده اند اما ما در مجلس شورای اسلامی این دیوار را با مردم نداریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عقلانیت هستیم، خاطر نشان کرد: یکی از اشکالات اساسی در کشور این است که زمانی که رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را مورد تاکید قرار می دهند این گفته ایشان به آن صورتی که لازم است اجرا نمی شود در حالی که باید ادبیات گفتمانی همه مسئولان بر اساس فرمان های رهبری باشد.
وی با بیان اینکه کابینه باید شبانه روز در خدمت مردم باشد، گفت: امروز هزینه های زیادی به کشور تحمیل شده و نیاز به روحیه جهادی از سوی کابینه دارد.
حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه قوه مجریه وظیفه اش اجرای قوانین است، ادامه داد: برای مثال در حوزه صنعت معدن و تجارت با توجه به اهمیت موجود وزیری لازم است که مدیری جهادی باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس قوه مجریه باید بر اساس اسناد بالادستی و قانون عمل کند و این موضوع یکی از شاخص های اصلی یک رئیس جمهوری موفق است.
وی به انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: برای مشهد به دلیل اینکه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است باید افرادی شایسته به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب شوند.
در مجموع 17 هزار و 489 نامزد تایید صلاحیت شده در عرصه رقابت انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح خراسان رضوی حضور دارند که از این تعداد 14 هزار و 663 نفر برای کسب کرسی های شوراهای روستایی و دو هزار و 819 نفر برای شوراهای شهری رقابت می کنند.
7498/6012 / 7489 / 1876 / 6053
خبرنگاران: توحید آرش نیا ، میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.