سید جواد حسینی روز پنجشنبه در همایش آموزشی و توجیهی اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرمانداران و بخشداران خراسان رضوی در مشهد افزود : شوراها نهاد اجتماعی اقتصادی هستند و کارکردشان سیاسی نیست بلکه اجتماعی است.
وی بیان کرد: در جریان انتخابات شوراها؛ احزاب سیاسی باید به شدت فعال باشند ولی تنها کنشگران سیاسی را در لیست خود نگذارند و تمرکز خود را روی متخصصان شهری بگذارند.
معاون استاندار با بیان اینکه ارزش فعالیت های سیاسی باید در جامعه جا بیفتد و فعالیت در عرصه سیاسی به انگ تبدیل نشود، اظهار کرد: از فعالیتهای سیاسی و تشکیلاتی باید حمایت شود و ناکارآمدی های فعالیت های سیاسی و حزبی را باید کاهش داد تا جلوه موثر این حرکت عظیم و انسان ساز در جامعه محقق شود .
وی افزود: انتخابات اوج تجلی فعالیت سیاسی و مشارکت همه جانبه مردم است لذا باید شرایط برگزاری پرشور و سالم این رویداد مهم را در جامعه فراهم کرد.
حسینی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون 34 مورد انتخابات در سطح کشور برگزار شده است که به طور میانگین نرخ عدم مشارکت در استان 36 درصد بوده و در انتخابات پیش رو باید این رقم را با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی کاهش داد.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نباید کوچک شمرده شود.
حسینی با اشاره به تشکیل 97 ستاد انتخابات در 38 شهرستان و 70 بخش در استان ، افزود : تا کنون در ستاد استان و ستادهای شهرستان 200 مصوبه برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن به ثبت رسیده است.
وی در ادامه از رشد کمی و کیفی نام نویسی در شوراهای شهر و روستا خبر داد و افزود : در خراسان رضوی 19 هزار و 658 هزار نفر برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل 26 درصد رشد داشته است.
حسینی بیان کرد : 550 نفر ازاین تعداد در هیاتهای اجرایی انتخابات استان و 803 نفر علاوه بر این تعداد در هیات نظارت رد صلاحیت شدند .
معاون استاندار خراسان رضوی گفت : در هیات اجرایی حتی یک نفر به دلیل داشتن سلیقه سیاسی رد صلاحیت نشده است اما در هیات نظارت تعدادی تایید و رد صلاحیتها با نگاه سیاسی انجام شده و بخش عمده رد صلاحیت شده ها ، طرفداران دولت هستند و کوشش می شود از طریق هیات نظارت مرکزی حقوق این داوطلبان احیاء شود
چهار هزار و 700 شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده که 2 هزار و 100 شعبه از این تعداد شهری و 2 هزار و 600 شعبه روستایی است.
از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری این استان چهار میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.
7505/6012خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.