آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود : انقلاب اسلامی در دهه چهارم انقلابی است که اقتدارش منطقه خاورمیانه را فرا می گیرد و دشمن را به عقب می راند. .
وی با برشمردن 10 ویژگی رئیس جمهور خوب و اصلح گفت : نخستین ویژگی یک رئیس جمهور خوب این است عدالت توام با معنویت و عقلانیت داشته باشد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید حافظ فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی باشد ، برخورداری از روحیه جهادی و خدمتگزاری بی منت ، برخورداری از روحیه انقلابی و مقدم شمردن اصول انقلاب بر همه امور و ولایت مداری را از دیگر ویژگیهای رئیس جمهور اصلح برشمرد .
امام جمعه مشهد ادامه داد : این که کسی ادعای ولایت داشته باشد اما در عمل با نظام و رهبر زاویه پیدا کند این فرد فقط یک دروغگوست.
وی نقدپذیری و برخورداری از شرح صدر را از دیگر ویژگیهای یک رئیس جمهور خوب دانست و گفت : انتقاد مردم به دولت به حق است و مدیر باید شرح صدر داشته باشد.
وی افزود : هر چه شفاف سازی در برنامه های مدیریت یک رئیس جمهور لحاظ شود، سطح انتقادات جامعه کاهش می یابد لذا شرح صدر لازمه شفاف سازی است .
آیت الله علم الهدی ادامه داد : مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض از دیگر ویژگیهای یک رئیس جمهور خوب است که باید قبل از اینکه با مردم برخورد قضائی داشته باشد عوامل فقر را شناسایی و با ثروتهای انباشته ، فرار مالیاتی و مفسدان مقابله کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد : آن قدر باید شفافیت در برنامه ریزی های رئیس قوه مجریه وجود داشته باشد که قبل از ورود قوه قضائیه به یک موضوع، مفسد را شناسایی و تحویل دستگاه قضا دهد .
وی تاکید کرد : تمام ظرفیتهای اقتصادی کشور و مردم باید اولویت دولت باشند و وابستگان، نزدیکان و لابیگران، باید دستشان از این ظرفیتها کوتاه باشد .
آیت الله علم الهدی مقاوم بودن و بی اعتماد بودن نسبت به دشمن را از دیگر ویژگیهای رئیس جمهور دانست و گفت : باید رئیس جمهور در مقابل دشمن بایستد زیرا بدترین چیز برای رئیس جمهور ترس از دشمن است.
وی ضدین با اشرافیت را لازمه یک دولتمرد دانست و گفت : دولتمرد نباید هیچ چیزش اشرافی باشد ولو اینکه از جیب خود برای رفاه خود وابستگانش هزینه کند زیرا مردم در ارزشهای زندگی چشمشان به دولتمردان دوخته شده و ممکن است برای رسیدن به افزایش سطح رفاه و تجملات مقروض شوند.
وی با تاکید بر اینکه اشرافیگری دولتمردان بزرگترین آفت در کشور است ، گفت : مدیریت کارآمد در حوزه ارائه طرح و عملیات لازمه رئیس جمهور خوب است زیرا نظام جمهوری اسلامی یک مدیر عملیاتی می خواهد .
امام جمعه مشهد از حضور پرشور و حماسه آفرین مردم در پای صندوقهای رای تشکر کرد و گفت : انتخابات جشن عظمیمی است که مردم از آن استقبال کردند.
وی افزود: انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست و در فرهنگ اسلامی رقابت برای دستیابی به قدرت را منافصه می گویند که عملی مذموم است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد : انتخابات به معنای تحقق جمهوریت در جمهوری اسلامی است و جمهوریت از اسلامیت نظام جدا نیست لذا هیچ وقت نظام دو بعدی نبوده ، نظام ما اسلامی ، انقلاب ما اسلامی و جمهوری ما نیز اسلامی است .
وی بیان کرد : مشارکت سیاسی مردم در معنای جمهوری یک واجد شرعی است و همه امتیازات نظام ما در بین دموکراسی های دنیا به عنوان مردم سالاری دینی تکلیفی است که بر دوش مردم گذاشته شده است.
امام جمعه مشهد گفت : اهتمام به امور مسلمین به معنای مشارکت سیاسی است و بنا بر روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که مشارکت سیاسی نداشته باشد مسلمان نیست از این رو مراجع تقلید و رهبر انقلاب بر حضور مردم در انتخابات به عنوان یک واجب شرعی تاکید کردند.
وی اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی بستری برای ارتقاء فرهنگ سیاسی مردم است به طوری که رشد سیاسی کنونی مردم نسبت به 38 سال قبل قابل مقایسه نیست و این رشد مرهون انتخابات مختلف است .
آیت الله علم الهدی ادامه داد : انتخابات یکی از بسترهای تحکیم وحدت و همدلی ملت است که صفوف منظم مردم در پای صندوقهای رای این همدلی را به منصه ظهور رسانید .
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : انتخابات بستری برای چاره جویی حل مشکلات است و هرچهار سال یکبار مردم با رای خود تصمیمی برای یک تغییر و چاره جویی جدید برای حل مشکلات می گیرند.
آیت الله علم الهدی گفت : نظام ، حکومت و دستگاه اجرایی بدانند که قبل از رسیدگی به معیشت ، عمران و آبادانی کشور رسالت انقلابی دارند لذا مدیریتها باید در راستای رسالت انقلابی انجام شود.
وی اظهار کرد : آنچه مقدم برهمه چیز از جمله مطالبات مردم در انتخابات است این است که مدیریت کشور باید مبتنی بر دین ، توجه به ارزش های انقلاب و برای توسعه دین باشد .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی جریان دارد.
7505/ 7489/6012 خبرنگار : میترا عبداللهی و ندا جواهرفر** منتشرکننده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.