حجت الاسلام علی مظفری روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان در گفت وگو با خبرنگاران افزود : شور و شوقی که مردم برای تعیین سرنوشت خود در حوزه ریاست جمهوری و نیز شوراهای شهر و روستا دارند بیانگر اعتقاد و خوش بینی آنان به نظام است.
وی اظهار کرد: هیات نظارت انتخابات استان از چند ماه قبل فعالیت خود را برای انتخابات شروع کرده و آموزش های لازم به ناظران ارائه شده است.
وی عنوان کرد : این ناظران به صورت مستقیم بر امر انتخابات نظارت می کنند و هر گونه تخلف و خروج از قانون را رصد و در قالب صورتجلسه تنظیم و گزارش می کنند .
مظفری در خصوص ابراز نگرانی برخی افراد نسبت به امنیت انتخابات گفت : این نگرانی و دغدغه امری مطلوب است امابه مردم ومسئولان اطمینان می دهم با این سازوکار در قوانین و مقررات مساله تقلب به صفر می رسد.
وی افزود : با وجود این قوانین سخت و نظارت های گوناگون ، انتخابات در سلامت وامنیت کامل برگزار می شود و تقلب در بحث نگارش رای و برگه های اخذ آرا بسیار نادر است .
مظفری ادامه داد : در کنار نظارت، از سوی دادگستری استان ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی هم فعال است و 47 جلسه در این رابطه با حضور تمام مسئولان ذیربط تشکیل شده و اقدامات موثری هم در این زمینه برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی انجام شده و نزدیک به 40 پرونده در این راستا تشکیل و در حال بررسی است
وی افزود: دادگستری های در سطح استان به صورت کشیک آماده دریافت هر گونه خبرو گزارش تخلفات احتمالی انتخاباتی هستند.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی جریان دارد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.