محمد دهقان روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود :شور و شوق عجیبی بر انتخابات شوراها به دلیل محلی بودن حاکم است و رقابتهای محلی مشارکت را افزایش داده است.
وی بیان کرد : برای جلب اعتماد مردم به جریان انتخابات طبق قانون هیاتهای نظارت بر انتخابات تشکیل شده و در خراسان رضوی در 28 شهرستان و 70 بخش هیات نظارت مستقر است.
دهقان ادامه داد : برای همه صندوقهای اخذ رای نیز یک تا 2 ناظر برای حفاظت از آرای مردم مستقر شده و بر روند رای گیری نظارت دارند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها شهر و روستا خراسان رضوی افزود : هیات نظارت در کنار هیات اجرایی انتخابات در سراسر استان تا پایان زمان رای گیری هوشیارند تا وسوسه سیاسی رخ ندهد و داوری عاملان انتخابات به بازیگری تبدیل نشود.
وی با بیان اینکه انتقال افراد از یک محل به محل دیگر برای گرفتن آرا در انتخابات شوراها تخلف است، بیان کرد : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارش مربوطه را به هیاتهای نظارت اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.
رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی آغاز شد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر استان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و به همین منظور 555 شعبه مکانیزه در این شهرها فعال و هزار و 800 صندوق برای آنها پیش بینی شده است.
در مجموع 17 هزار و 489 نامزد تایید صلاحیت شده در عرصه رقابت انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح خراسان رضوی حضور دارند که از این تعداد 14 هزار و 663 نفر برای کسب کرسی های شوراهای روستایی و دو هزار و 819 نفر برای شوراهای شهری رقابت می کنند.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.